مجله آرنا

کاشت اولین تراشه روی مغز انسان

اولین تراشه ایلان ماسک در مغز یک انسان کاشته شد.

مجله آرنا :: به نقل از رویترز، ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت نیورالینک، گفت که اولین بیمار انسانی ایمپلنت دریافت کرده است.

ایلان ماسک با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) از کاشت تراشه تولید شرکت نئورالینک در دستگاه عصبی نخستین انسان خبر داد.
مالک تسلا، اسپیس ‌اکس و شبکه اجتماعی اکس نوشت: «این انسان در حال بهبودی است». طبق گفته ماسک، این تراشه می‌تواند تمام حرکات بدن را کنترل کند.

این تراشه مغزی روز یکشنبه در سر این بیمار کار گذاشته شده و ایلان ماسک نتیجه را امیدوارکننده خوانده است.

ایلان ماسک هم‌زمان با اعلام خبر کاشت تراشه مغزی نورالینک روی مغز اولین انسان، اعلام کرد نام اولین محصول نورالینک «تله‌پاتی» است. به گفته ماسک، با این دستگاه می‌توانید کامپیوتر یا گوشی هوشمندتان را تنها از طریق فکرکردن کنترل کنید.

مجله آرنا

ماسک روز دوشنبه طی پستی در پلتفرم رسانه اجتماعی ایکس گفت: «نتایج اولیه نشان می‌دهد که اسپایک های نورون امیدوارکننده است.»

اسپایک ها فعالیت نورون ها هستند که موسسه ملی سلامت آمریکا آنها را سلول هایی توصیف می کند که از سیگنال های الکتریکی و شیمیایی برای ارسال اطلاعات به اطراف مغز و بدن استفاده می کنند.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده سال گذشته به این شرکت مجوز داده بود تا اولین آزمایش خود را برای کاشت ایمپلنت روی انسان انجام دهد.

شرکت نیورالینک در ماه سپتامبر(شهریور-مهر) گفت مجوز استخدام برای آزمایش انسانی را دریافت کرده است.

این شرکت قبلاً گفت: این مطالعه از یک ربات برای قرار دادن ایمپلنت رابط مغز و کامپیوتر در ناحیه ای از مغز استفاده کرده که قصد حرکت را کنترل می کند و افزود که هدف اولیه آن این است که افراد را با استفاده از افکار خود قادر به کنترل مکان نما یا صفحه کلید کامپیوتر کنند.

به گفته نیورالینک، نخ‌های فوق العاده ظریف ایمپلنت‌ها به انتقال سیگنال‌ها در مغز شرکت‌کنندگان کمک می‌کنند.

این شرکت با درخواست هایی برای بررسی دقیق در مورد پروتکل های ایمنی خود مواجه شده و پیش از این به دلیل نقض قوانین وزارت ترابری ایالات متحده در مورد جابجایی مواد خطرناک جریمه شده است.
مجله آرنا

هدف شرکت نورالینک که توسط ایلان ماسک تاسیس شده، ایجاد رابط‌های مغز و رایانه(BCI) است که پس از دریافت چراغ سبز از سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) در پاییز گذشته شروع به جذب بیماران انسانی برای اولین آزمایش بالینی خود کرد.

نورالینک در آن زمان گفت که افرادی که به دلیل آسیب نخاعی گردن یا اسکلروز جانبی آمیوتروفیک(ALS) به فلج چهار اندام(کوادری‌پلژی) مبتلا هستند، می‌توانند برای شرکت در این کارآزمایی واجد شرایط باشند.

این شرکت در بیانیه‌ای نوشت: هدف اولیه BCI ما این است که به افراد توانایی کنترل مکان‌نما یا صفحه کلید رایانه را تنها با استفاده از افکار بدهیم.

ایلان ماسک هیچ جزئیات دیگری در مورد روند یا وضعیت این جراحی به اشتراک نگذاشته است.

کاشت موفقیت آمیز این تراشه در یک بیمار انسانی نقطه عطف مهمی برای این شرکت خواهد بود. ماسک ادعا کرده است که این تراشه روزی می‌تواند مردم را قادر به تجربه واقعیت‌های متفاوت کند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا