اقتصاد

توییتر برخی اشخاص سرشناس هک شد| اینستاگرام اختلال پیدا کرده

حساب‌های توییتری الون ماسک، جف بزوس، بیل گیتس و باراک اوباما هک شد و هکرها از این اشخاص درخواست بیت‌کوین کردند

به گزارش سرویس اقتصاد آرنا ،  حساب‌های کاربری باراک اوباما رییس جمهوری سابق آمریکا، جو بایدن نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، کانیه وست خواننده، ایلان ماسک بنیانگذار تسلا و جف بزوس موسس آمازون هک شده و به نظر می‌رسد این حمله هکری، بزرگ‌ترین هک در تاریخ شبکه‌های اجتماعی است.

در حساب‌های توییتری هک‌شده، با درج آدرس یک کیف پول بیت‌کوین، نوشته شده بود: امروز به خاطر کووید-۱۹ احساس بخشندگی می کنم. هر توییتی که به این آدرس ارسال کنید، ظرف نیم ساعت آینده دو برابر خواهد شد.

گفته می شود چندصد نفر فریب این هک را خورده اند و بیش از ۱۰۰ هزار دلار به این حساب ریخته شده است.

این توییت‌ها چند دقیقه بعد از اینکه در این شبکه اجتماعی قرار گرفتند پاک شدند. توییتر از پست توییت‌های بسیاری از حساب‌های تاییدشده جلوگیری کرده و اعلام کرد در حال بررسی این موضوع است و این حساب‌ها تا چند ساعت دیگر قادر به ارسال توییت خواهند بود.

در توییترهای هک شده چه چیزی نوشته شده بود؟

در توییتی که در حساب آقای گیتس ظاهر شد، آمده بود: همه از من می خواهند درآمدهایم را ببخشم و حالا وقتش رسیده. شما هزار دلار بفرستید، من برایتان دو هزار دلار می فرستم.

در حساب رسمی ایلان ماسک هم پیام مشابهی ظاهر شد که می گفت هر مقدار بیت کوین که “ظرف یک ساعت آینده” به حساب واریز شود دو برابر خواهد شد.

در ادامه این توییت علاوه بر لینک یک حساب بیت کوین آمده بود: امروز به خاطر کووید-۱۹ احساس بخشندگی می کنم.

توییتر بعدا گفت که در حال بررسی این حادثه است و به زودی بیانیه ای صادر می کند.

تارنمای «د ورج» نیز عصر چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: صفحات توئیتری شرکت‌های بزرگ و اشخاص در یکی از گسترده‌ترین و گیج‌کننده‌ترین هک‌های این پلتفرم به خطر افتاده است.

در این تارنما افزوده شده است: همه در خدمت ارتقای کلاهبرداری بیت کوین هستند که به نظر می‌رسد درآمد ناچیزی را برای خالق آن ایجاد می‌کند. ما نمی‌دانیم چگونه اتفاق افتاده یا حتی ممکن است سیستم‌های توئیتر تا چه حد به خطر بیفتد.

اختلال در اینستاگرام چند ساعت پس از حمله هکرها به توئیتر

کاربران می‌گویند اینستاگرام دچار اختلال شده و قابلیت «دایرکت» این شبکه اجتماعی از کار افتاده است. هنوز مشخص نیست چه تعداد از کاربران با این شکل مواجه شده‌اند.

چه مقدار پول کلاهبرداری شده؟

عکس زیر نشان می دهد که پولی که دیشب هکرها از هک حساب‌های مهم توییتری به دست آورده اند تا این ساعت بیشتر از ۱۴ برابر مقداری است که که خود توییتر در برنامه جایزه کشف باگ اهدا می کرده است!


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا