برگزیده هابین الملل

پروژه‌ای که دو ماه قبل از فاجعه کرونا به دستور ترامپ تعطیل شد

کریس مورفی در توئیتی انتقادی، از اقدام ترامپ در تعطیل کردن یکی از پروژه‌های شناسایی ویروس این کشور پیش از شیوع کرونا در چین خبر داد

آرنا نیوز :: کریس مورفی در توئیتی انتقادی، از اقدام ترامپ در تعطیل کردن یکی از پروژه‌های شناسایی ویروس این کشور پیش از شیوع کرونا در چین خبر داد.

کریس مورفی، سناتور دموکرات آمریکا در صفحه توئیتر خود درباره تعطیلی یکی از پروژه‌‌های شناسایی ویروس این کشور به دستور ترامپ نوشت: آمریکا سال‌ها برنامه‌ای به نام PREDICT را اجرا می‌کرد که در آن، ویروس‌های کشنده در جهان شناسایی می‌شدند تا مانع از انتشار آن‌ها در آمریکا شوند. این برنامه طی ۱۰ سال ۱۲۰۰ ویروس، شامل ۱۶۰ کروناویروس را شناسایی کرده بود.

این برنامه در چین هم در حال اجرا بود. دو ماه قبل از شیوع کرونا در ووهان (چین)، ترامپ این برنامه را تعطیل کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از انتشار ویروس کرونای جدید در چین، دولت این کشور را به سانسور اطلاعات و جلوگیری از ورود متخصصان متهم کرد. در حالی که چندی بعد شواهد نشان داد دولت او چند ماه قبل از انتشار این ویروس سمتی را که شرح وظایف آن کمک به کشف شیوع بیماری‌ها در چین بود، حذف کرده بود.

چهار منبع آگاه به رویترز گفتند این فرد در ماه ژوئیه از سمتش کنار گذاشته شد. نخستین موارد ابتلا به ویروس کرونا طبق برخی روایت‌ها از اوایل ماه نوامبر گزارش شد و بعد از آن تعداد مبتلایان به بیماری فزونی گرفت.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا