بین الملل

ترامپ به دلیل فساد مالی محکوم به پرداخت ۳۵۵ میلیون دلار جریمه شد

قاضی دادگاه ایالتی نیویورک، دونالد ترامپ را به پرداخت ۳۵۵ میلیون دلار محکوم کرد.

آرنا نیوز :: قاضی دادگاه ایالتی نیویورک، دونالد ترامپ و بنگاه تجاری او را در پرونده کلاهبرداری به‌دلیل فساد مالی ناشی از سندسازی و ارائه اطلاعات نادرست درباره ارزش واقعی دارایی‌ها و سرمایه شرکت خود، به پرداخت ۳۵۵ میلیون دلار محکوم کرد.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا، قاضی دادگاه ایالتی نیویورک روز جمعه به‌وقت محلی همچنین دونالد ترامپ را برای سه‌سال از هرگونه فعالیت تجاری در نیویورک و تصدی پست‌های مدیریتی در شرکت‌های دولتی محروم کرد و همچنین برای سه‌سال از گرفتن هرگونه وام بانکی در ایالت نیویورک محروم خواهد بود.
دادستانی نیویورک از دادگاه خواسته بود ترامپ را ۳۷۰ میلیون دلار جریمه کند، اما قاضی دادگاه روز جمعه ۲۷ بهمن‌ماه جاری در حکمی ترامپ را به جریمه ۳۵۴.۹ میلیون دلاری محکوم کرد.
قاضی آرتور انگورون، دو پسر ترامپ، دونالد جونیور و اریک را نیز به‌دلیل کلاهبرداری در نیویورک ازجمله صدور صورت‌های مالی نادرست و جعل سوابق تجاری به جریمه محکوم کرد. بر این اساس، هر یک از پسران ترامپ نیز به پرداخت چهار میلیون دلار جریمه شدند.
علاوه بر این، آلن وایسلبرگ، مدیر مالی سابق سازمان ترامپ نیز یک‌میلیون دلار جریمه شد. وکیل ترامپ این حکم را «بی‌عدالتی آشکار» خواند و گفت که قصد دارد درخواست تجدیدنظر کند.
سپتامبر سال گذشته قاضی این دادگاه در نیویورک در یک پرونده غیرکیفری حکم داد که ترامپ رییس‌جمهور سابق آمریکا به‌طور مکرر میزان ثروت خود را چند میلیارد دلار نزد بانک‌ها و شرکت‌های بیمه بزرگ‌نمایی کرده است.
دادستان کل ایالت نیویورک به‌عنوان مدعی‌العموم در این پرونده بود و در آن زمان اعلام شد که ترامپ برای دریافت وام‌های ارزان و بیمه این اقدام را انجام داده است. این دادگاه بعضی از مجوز‌های کسب‌وکار ترامپ را در نیویورک باطل و اکنون نیز حکم توقف هرگونه فعالیت تجاری توسط بنگاه ترامپ را برای سه‌سال آینده اعلام کرد. قاضی این پرونده می‌گوید ترامپ در طول یک‌دهه، در اعلام ارزش دارایی‌های خود دومیلیارد و دویست‌میلیون دلار اغراق کرده است.
دونالد ترامپ رییس‌جمهور سابق آمریکا و رقیب بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا، پرونده‌های متعددی دارد که پیش از برگزاری انتخابات آمریکا در ماه نوامبر، قرار است به آن‌ها رسیدگی شود.
پیش از این، یک قاضی آمریکایی در حکمی یک جلسه دادگاه ترامپ را طبق برنامه در ماه آینده میلادی (۲۵ مارس) تعیین کرد و با درخواست‌های وکلای مدافع رییس‌جمهور سابق آمریکا برای تاخیر جلسه دادگاه مخالفت کرد.
خبرگزاری آسوشیتدپرس روز پنجشنبه به‌وقت محلی گزارش داد قاضی خوان مانوئل مرچان از تاخیر در دادگاه جداگانه ترامپ در واشنگتن استفاده کرده و این ماه را برای جلسه دادگاه او اعلام کرد. پرونده ترامپ در واشنگتن مربوط به توطئه برای تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ است. این پرونده عملاً در انتظار نتیجه درخواست تجدیدنظر ترامپ متوقف شده است.
این تصمیم به این معنی است که پرونده مربوط به حق‌السکوت و روابط مخفیانه ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶، اولین مورد از چهار پیگرد کیفری علیه وی است که جلسه دادگاه آن برگزار می‌شود. موارد دیگر اتهامات علیه ترامپ شامل تلاش برای تغییر نتایج انتخابات و نگهداری غیرقانونی اسناد محرمانه در خانه خود در فلوریدا است. وکلای ترامپ از تصمیم به تعیین این تاریخ و از این‌که ترامپ باید هم‌زمان با تلاش برای شرکت در رقابت‌های انتخاباتی، در نیویورک محاکمه شود، انتقاد کردند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا