جامعه

«اُمیکرون» بیشتر جوان‌ها را درگیر می‌کند/برای هفته‌های آتی در آمادگی باشیم

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: براساس نتایج تحقیقات تزریق دز بوستر واکسن کرونا حدود 80 درصد بر انواع شدید اُمیکرون تاثیر دارد، بنابراین باید در این مدت واکسیناسیون با سرعت بیشتری انجام شود.

به گزارش آرنا ::  دکتر سعید کریمی در جلسه مجازی با معاونین درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، در خصوص نسخه نویسی الکترونیک، بیان کرد: اطلاعات بیماران موضوعی حیاتی و استراتژیک است و باید به شدت بر امنیت این داده‌ها مراقبت شود.

وی در خصوص ویروس کرونا نیز تصریح کرد: در یک هفته اخیر سیر مراجعین، بستری و ترخیص شده‌ها کاهش یافته است.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: براساس تحقیقات، سویه اُمیکرون بیشتر افراد جوان را درگیر می کند، از این رو استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان که جمعیت جوانی دارند، باید بیش از سایر استان‌ها مراقب باشند.

کریمی گفت: براساس گزارشات کمیته علمی، سرایت پذیری سویه اُمیکرون بسیار بالاست، به طوریکه موارد ابتلا در انگستان و فرانسه نشان می دهد پیک در عرض کمتر از 15 روز رخ داده و تعداد موارد به صورت انفجاری سیر صعودی داشته است.

وی ادامه داد: براساس نتایج تحقیقات تزریق دز بوستر واکسن حدود 80 درصد بر انواع شدید اُمیکرون تاثیر دارد، بنابراین باید در این مدت واکسیناسیون با سرعت بیشتری انجام شود.

کریمی گفت: در هفته‌های پیش رو باید آمادگی کامل داشته باشیم تا در صورت افزایش تعداد بیماران، غافلگیر نشویم؛ واکسیناسیون، فاصله گذاری، استفاده از ماسک، ایجاد محدودیت و آمادگی کامل مراکز درمانی برای مقابله با سویه اُمیکرون ضروری است.

بنابر اعلام وبدا، معاون درمان وزارت بهداشت در پایان بیان کرد: توفیقی حاصل شد که خدمتگذار مردم باشیم تا همراه با شما این مسیر را ادامه دهیم و قدم خیری در راستای ارتقای سلامت مردم برداریم.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا