بین الملل
موضوعات داغ

فوران هولناک آتشفشان در ایسلند

فعالیت آتشفشان و جاری شدن گداز‌ها نسبت به سه آتشفشان قبل شدیدتر بوده، چهار هزار نفر از ساکنان شهر گرینداویک که یک شهر ماهی گیر در ایسلند به شمار می‌رود برای درامان ماندن از این فعالیت آتشفشان تخلیه شدند.

آرنانیوز:: فعالیت آتشفشان و جاری شدن گداز‌ها نسبت به سه آتشفشان قبل شدیدتر بوده، چهار هزار نفراز ساکنان شهر گرینداویک که یک شهر ماهی گیر در ایسلند به شمار می‌رود برای درامان ماندن از این فعالیت آتشفشان تخلیه شدند.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا به نقل از ایرنا، فعال شدن آتشفشان جدید در ایسلند که چهارمین فعالیت آتشفشانی از آذرماه گذشته به شمار می‌رود ، آسمان این کشور را سرخ فام ساخت و مقامات ناگزیر به تخلیه نزدیک به چهار هزار نفر از ساکنان نزدیک به این آتشفشان شدند.

شبکه خبری «ای بی سی نیوز» با انتشار این مطلب افزود: به گفته مقامات محلی آتشفشان در سواحل جنوب غربی ایسلند روز شنبه (روز گذشته به وقت محلی) برای چهارمین بار از ماه دسامبر گذشته فوران کرد و باعث تخلیه شهر بندری «گرینداویک» شد.

بنابر اعلام اداره هواشناسی ایسلند فوران آتشفشان بین کوه «هاگافل» (Hagafell) و کوه «استورا اسکوگفل» (Stóra Skógfell) حوالی شب گذشته با “شکافی به طول ۲.۹ کیلومتر” شروع شد.

بنابراین گزارش، فعالیت آتشفشان و جاری شدن گدازها نسبت به سه آتشفشان قبل شدیدتر بوده، چهار هزار نفراز ساکنان شهر گرینداویک که یک شهر ماهی گیر در ایسلند به شمار می رود برای درامان ماندن از این فعالیت آتشفشان تخلیه شدند.

نخستین آتشفشان در مورخ ۱۸ دسامبر برابر با ۱۷ آذر ۱۴۰۲ که با وقوع چندین زمین لرزه همراه بود ، رخ داد و سپس دیگر آتشفشان ها دراین منطقه در ۱۴ژانویه برابر با ۲۴ دی ماه و هشتم فوریه برابر با ۱۹ بهمن ماه روی داد.

ایسلند کشوری جزیره ای با وسعتی اندکی بیش از ۱۰۳ کیلومتر مربع و جمعیتی نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر، در اقیانوس اطلس و در شمال اروپا واقع است .


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا