برگزیده هابین الملل

پلوسی: افت بازار مالی آمریکا از بی‌عرضگی ترامپ در مقابله با شیوع کروناست

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت از نظر او افت بازار مالی آمریکا در روز دوشنبه به طور مستقیم از بی‌عرضگی رئیس جمهور این کشور در کنترل شیوع کروناست.

به گزارش ای‌بی‌سی نیوز، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور را برای شیوع ویروس کرونا در آمریکا مقصر دانست و گفت از نظر او افت بازار مالی آمریکا در روز دوشنبه به طور مستقیم از «عدم اعتماد به نفس» کاخ سفید و بی‌عرضگی ترامپ در کنترل شیوع کرونا نشات می‌گیرد.

پلوسی صبح دوشنبه در مصاحبه‌ای پس از حضور در کنفرانس زنان قدرتمند در دانشگاه نورت‌ایسترن بوستون آمریکا به خبرنگاران گفت: «این خیلی ناراحت کننده است، اما آنچه ما درباره میانگین صنعتی داو جونز (شاخص اقتصادی بازار آزاد که توسط وال استریت ژورنال تهیه می‌شود) می‌دانیم این است که آن‌ها اطمینان می‌خواهند، آن‌ها می‌خواهند که مطمئن باشند برنامه‌ریزی وجود دارد.»

بازار مالی آمریکا با ترس ناشی از شیوع کرونا و کاهش قیمت نفت رو به سقوط رفته است. این مسئله باعث توقف تجارت به طور موقت در این کشور می‌شود.

در دقایق نخست روز دوشنبه، افت ۷ درصدی شاخص‌های بورس نیویورک مبادلات وال‌استریت را برای ۱۵ دقیقه متوقف کرد. این مسئله در ۱۱ سال اخیر و پس از اوج بحران مالی بی‌سابقه بوده است.

شاخص اِس‌اَند‌پی‌۵۰۰ (S&P۵۰۰) (فهرستی است از ۵۰۰ سهام برتر در بازار بورس سهام نیویورک و نزدک) با گذشت حدود ۳۴ دقیقه از شروع معاملات روز دوشنبه وال‌استریت ۲۰۸ واحد (۷ درصد) سقوط کرد. رخدادی که برای نخستین بار پس از اوج بحران مالی آمریکا در دسامبر ۲۰۰۸ موجب توقف ۱۵ دقیقه‌ای خرید و فروش‌ها شد.

پلوسی در این باره گفت: «آنچه اتفاق افتاد نشانه عدم اعتماد به نفس کاخ سفید است و بنابراین امیدوارم این کاخ طبق نظر مشاوران بهداشت تصمیم‌گیری کند. امیدوارم این آقای به اصطلاح ترامپ از متخصصان بهداشتی که به او مشاوره می‌دهند پیروی کند و از آن‌ها کمک بخواهد.»

همچنین پلوسی به خبرنگاران گفت او پیگیری می‌کند که برنامه‌هایش برای امدادرسانی بیشتر به خانواده‌های درگیر کرونا انجام شود. برنامه او شامل حذف مالیات و مرخصی با حقوق برای خانواده‎هاست.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا