بین المللویژه ها

بلندپایه ترین مقام کانون شیوع کرونا در چین برکنار شد

“جیانگ چایو لیانگ” دبیر حزب حاکم استان خوبی کانون شیوع ویروس کرونا در مرکز چین به دستور مقام های ارشد این کشور و به دنبال انتقادهای گسترده مردمی از نحوه برخورد مسوولان استان با این ویروس، برکنار شد.

خبرگزاری شینهوا امروز (پنجشنبه) گزارش کرد که “اینگ یونگ” ۶۱ ساله از مشاوران و یاران بسیار نزدیک “شی جین پینگ” رییس جمهور چین و شهردار پیشین شانگهای، دبیری حزبی استان خوبی را که بلند پایه ترین مقام این منطقه محسوب می شود، برعهده گرفته است.

“مایوگوا چیانگ” رهبر حزب حاکم در شهر ووهان اولین منطقه شیوع کرونا و مرکز استان خوبی چین نیز شغلش را از دست داد و “وانگ جونگ لین” ۵۷ ساله دبیر حزب شهر جینان مرکز استان شاندونگ در شرق چین جانشین وی شده است.

این افراد تازه ترین قربانیان ویروس کرونا هستند که نزدیک به ۶۰ هزار نفر را در این استان مبتلا کرده و جان یکهزار و ۳۰۰ نفر را در این منطقه مرکزی چین گرفته است.

از ابتدای شروع این بیماری اطلاعات به صورت بسیار محدود در اختیار مردم و مسوولان نقاط دیگر قرار گرفت و انتقادهای مردمی فراوانی از مسوولان استان خوبی به دنبال داشته است.

درحالی که شیوع ویروس کرونا در پایان سال ۲۰۱۹ میلادی به عنوان یک ویروس مرموز مطرح و یکی از پزشکان شهر ووهان نسبت به خطر آن هشدار داده بود، اما مسوولان استان خوبی از ارایه اطلاعات دقیق در این باره خودداری کردند و همین باعث شد تا چین برای پیشگیری سریع از بیماری با مشکلات بیشتری مواجه شود.

پس از انتشار اطلاعات دقیق تر و با فرمان “شی جین پینگ” رییس جمهوری خلق چین تدابیر بسیار قوی پیشگیری از شیوع بیماری در این استان و ۸۰ شهر در ۲۰ استان دیگر به اجرا گذاشته شد که بتدریج نتایج مثبت آن نمودار می شود.

منصوب کردن این مقام های جدید در استان خوبی نشان می دهد که دولت مرکزی چین به انتقادهای مردمی پاسخ داده و تغییرات گسترده ای در کادر رهبری استان داده است.

رییس جمهور چین دیروز (چهارشنبه) گفت که در بیشتر نقاط کشور ویروس کرونا کنترل شده و وقت از سرگیری عادی فعالیت های تجاری و زندگی معمول است.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا