بین الملل

وعده بلینکن به هند: آمریکا در جنگ کرونا کنار شماست

وزیر خارجه آمریکا با وعده ارسال کمک به هند برای غلبه بر ویروس کرونا به دنبال حفظ این متحد کلیدی در آسیاست.

به گزارش سایت آرنا و به نقل از رویترز، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد که کشورش در مبارزه با کرونا در کنار هند ایستاده و واشنگتن مصمم است که به دهلی در مبارزه با کرونا کمک کند.

بلینکن گفت: در روزهای اول کرونا هند در کنار ایالات متحده ایستاد – و این چیزی است که ما هرگز فراموش نخواهیم کرد. و ما نیز اکنون می خواهیم مطمئن شویم که اکنون در کنار هند خواهیم بود.

بلینکن گفت که مشارکت میان دو کشور حیاتی، قدرتمند است و روز به روز سازنده تر می شود.

سوبراهمانیام جایشانکار، وزیر خارجه هند که در روزهای گذشته به آمریکا رفته بود و به دنبال کمک از این کشور برای غلبه بر موج دوم کرونا در هند بود از حمایت ایالات متحده به این متحد خود تشکر کرده بود.

هند به عنوان یکی از متحدان اصلی آمریکا در آسیا به شمار می رود و واشنگتن برای تقابل با چین به شدت به دهلی نیاز دارد.

پس از شیوع موج دوم کرونا در این کشور پر جمعیت بسیاری انتظار داشتند که واشنگتن هرچه سریعتر محموله های واکسن مورد نیاز هند را برای این کشور ارسال کند اما در عین ناباوری این اتفاق رخ نداد و وزیر خارجه هند را مجبور ساخت تا با سفر به آمریکا وخامت اوضاع را به اطلاع متحد خود برساند.

چندین روز پس از این سفر و کاهش روند شیوع کرونا در هند وزر خارجه آمریکا بار دیگر بر اتحاد دو کشور تاکید می کند.

بلینکن در صحبتهای روز جمعه تاکید کرد که این دو کشور در موضوعاتی مانند تغییرات اقلیمی، کواد (متشکل از آمریکا، استرالیا، ژاپن و نهادهای سازمان ملل) در برابر چالش های منطقه و جهان در کنار یکدیگر قرار دارند.

دین تامپسون، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور آسیا نیز در کنفرانس خبری به بحث میان وزرای خارجه هند و آمریکا درباره تولید واکسن، خرید و تحویل آن اشاره کرد اما حاضر به ارائه توضیحات بیشتر درباره جزییات آن نشد.

به گفته وی هنوز درباره اینکه 80 میلیون واکسنی که بایدن قول ارسال آن به خارج از آمریکا را داده تصمیم نهایی گرفته نشده است.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا