آرنا ورزشی

تاریخ‌سازی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا| آل کثیر بازهم گل کاشت

در این مسابقه که در ورزشگاه «جاسم بن حمد» قطر برگزار شد، عیسی آل کثیر (۴۹ و ۶۶) برای پرسپولیس گلزنی کرد تا راه را برای صعود سرخپوشان ایران به مرحله نیمه نهایی هموار کند

تیم فوتبال پرسپولیس با غلبه بر تیم پاختاکور ازبکستان راهی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا شد.

به گزارش ورزشی آرنا ،   در یکی از مسابقات مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان فوتبال آسیا و از ساعت ۲۱:۱۰ امروز چهارشنبه تیم های پرسپولیس ایران و پاختاکور ازبکستان به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه 2 بر صفر به سود پرسپولیس تمام شد. به این ترتیب تیم پرسپولیس راهی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا شد.

در این مسابقه که در ورزشگاه «جاسم بن حمد» قطر برگزار شد، عیسی آل کثیر (۴۹ و ۶۶) برای پرسپولیس گلزنی کرد تا راه را برای صعود سرخپوشان ایران به مرحله نیمه نهایی هموار کند.

یک تغییر نسبت به ترکیب بازی با السد

پرسپولیس این بازی را با ترکیب حامد لک، شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی زادگان، سیامک نعمتی، سعید آقایی، بشار رسن (۶۷ – امید عالیشاه)، احمد نوراللهی (۷۶ – میلاد سرلک)، کمال کامیابی نیا، وحید امیری، احسان پهلوان (۷۶ – مهدی شیری) و عیسی آل کثیر (۸۷ – مهدی عبدی) شروع کرد. تنها تغییر ترکیب نماینده ایران نسبت به بازی قبل خود مقابل السد قطر مربوط به میلاد سرلک بود که به جای او کمال کامیابی نیا در زمین قرار داشت.

بازیکنان دو تیم هم قبل از شروع این مسابقه به دلیل درگذشت شیخ «صباح احمد صباح» امیر کویت یک دقیقه سکوت کردند.

نیمه نخست تحت تاثیر VAR و اخراج بازیکن پاختاکور

این بازی همانطور که انتظار می‌رفت فیزیکی و درگیرانه بود و باعث شد تا تیم پاختاکور یکی از بازیکنانش را از دست بدهد. «جلال الدین ماشاریپوف» بازیکن کلیدی پاختاکور به دلیل خطای شدید روی کمال کامیابی نیا ابتدا از داور مسابقه کارت زرد گرفت اما بعد از بازبینی صحنه خطا در سیستم کمک داور ویدئویی (VAR) داور در دقیقه ۱۷ به بازیکن ازبک کارت قرمز نشان داد. این برای نخستین بار است که این فناوری در لیگ قهرمانان آسیا استفاده می شود.

با ۱۰ نفره شدن تیم پاختاکور، بازیکنان پرسپولیس فرصت بیشتری برای نزدیک شدن به دروازه حریف پیدا کردند. خطرناک‌ترین موقعیت پرسپولیس در این نیمه در دقیقه ۳۸ رقم خورد. سعید آقایی مدافع چپ پرسپولیس توپ را روی دروازه پاختاکور سانتر کرد و عیسی آل کثیر می‌توانست با ضربه سر دروازه حریف را باز کند اما توپ به شکل مناسبی روی سر این مهاجم قرار نگرفت. در دقیقه ۴۳ هم بازیکنان پرسپولیس فرصت خوبی برای گلزنی داشتند اما به خاطر عدم هماهنگی و دفاع فشرده پاختاکور این فرصت هم از دست رفت.

نیمه دوم؛ طوفان آل کثیر و برتری پرسپولیس

تیم پرسپولیس در نیمه دوم به خوبی از کم بودن تعداد بازیکنان پاختاکور استفاده کردند. شاگردان یحیی گل محمدی در نیمه دوم به مراتب بازی هجومی تری را به نمایش گذاشتند و حریف را تحت فشار قرار دادند. برنامه هجومی پرسپولیس خیلی زود و در دقیقه ۴۹ با گل عیسی آل کثیر به ثمر نشست. سیامک نعمتی از سمت راست پرسپولیس توپی را در عرض درون محوطه جریمه حریف ارسال کرد و آل کثیر هم به صورت تکضرب این توپ را به تور دروازه پاختاکور چسباند.

میل پرسپولیس به گلزنی بیشتر بعد از گل اول از یک سو و خارج شدن پاختاکور از برنامه دفاعی از سوی دیگر باعث شد تا فضای بیشتری در اختیار نماینده ایران قرار بگیرد. در نهایت فشار پرسپولیس در دقیقه ۶۶ جواب داد. نفوذ سعید آقایی از سمت چپ و ارسال توپ به محوطه جریمه پاختاکور کافی بود تا آل کثیر مجددا با تکرار همان سناریو گل نخست، دروازه پاختاکور را برای دومین بار باز کند تا هواداران و بازیکنان این تیم نفس راحتی بکشند.

گل محمدی بعد از گل دوم تیمش، دست به سه تعویض زد تا جریان بازی را کنترل کند. در دقیقه ۶۷ بشار رسن جای خود را به امید عالیشاه داد. در دقیقه ۷۶ هم نوراللهی و پهلوان به ترتیب جای خود را به میلاد سرلک و مهدی شیری دادند.

پاختاکور هم چند تعویض برای جبران نتیجه انجام داد و پرسپولیس که تا حدی عقب نشسته بود را تحت فشار قرار داد اما این فشارها ثمری نداشت.

رویارویی با النصر؛ روز شنبه در همین ورزشگاه

در دیگر بازی مرحله یک چهارم نهایی، تیم النصر عربستان موفق شد تیم الاهلی عربستان را با دو گل شکست بدهد و راهی مرحله نیمه نهایی شود. به این ترتیب پرسپولیس در این مرحله روز شنبه هفته بعد در ورزشگاه جاسم بن حمد به مصاف نماینده عربستان می رود تا تعیین فینالیست غرب آسیا مشخص شود.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا