آرنا ورزشی

کاهش سهمیه‌ ایران در لیگ قهرمانان آسیا

براساس اعلام سایت «فوتی رنکینگز»؛ رده‌بندی کشورهای عضو ‌AFC که تاثیر مستقیم در سهمیه کشورها دارد، دستخوش تغییر شد.

آرنا نیوز :: دیدار تیم‌های النصر عربستان و العین امارات از دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شب گذشته از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه در ورزشگاه مرسول پارک با قضاوت احمد الکاف برگزار شد که در نهایت این دیدار با برتری ۴ بر ۳ النصر به پایان رسید.

به گزارش آرنا ورزشی، با توجه به برتری یک بر صفر تیم فوتبال العین در دیدار رفت، این بازی به ضربات پنالتی کشیده و درنهایت تیم فوتبال العین موفق شد با نتیجه ۳ بر یک به برتری دست پیدا کند و به‌سختی جواز حضور در جمع چهار تیم نهایی این رقابت‌ها را کسب کند.

امسال آخرین دوره برگزاری لیگ قهرمانان آسیا با فرمت کنونی بود و از سال آینده قرار است این مسابقات در ۳ سطح برگزار شود. دوازده تیم از غرب و دوازده تیم از شرق در بالاترین سطح مسابقات موسوم به لیگ نخبگان با هم روبه‌رو می‌شوند. در سطح دوم ۳۲ تیم در هشت گروه حاضر خواهند بود.

سهمیه فوتبال ایران در اولین دوره لیگ نخبگان با توجه به عملکرد نمایندگان کشورمان در سال‌های گذشته ۱+۲ بود اما صعود تیم فوتبال العین امارات و شکست یاران رونالدو در شب گذشته به ضرر فوتبال ایران شد؛ چراکه امارات با اختلاف اندکی در رتبه چهارم غرب قرار داشت و ایران تا قبل از پایان این دیدار، بعد از عربستان و قطر در رتبه سوم بود.

حالا برتری العین باعث شد تا این اختلاف اندک جبران شود و آن‌ها بالاتر از ایران در رتبه سوم غرب آسیا قرار بگیرند. به این ترتیب امارات در مسابقات آسیایی دو سال آینده (۲۰۲۵ – ۲۰۲۶) دارای سهمیه ۱+ ۲ خواهد بود و ایران هم ۱+۱ سهمیه در لیگ نخبگان (یک سهمیه مستقیم و یک سهمیه در پلی‌آف) و یک سهمیه در لیگ قهرمانان آسیا ۲ خواهد داشت.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا