برگزیده هاحوادث

کرونا همچنان می‌تازد؛ شمار جان باختگان از مرز 700 نفر گذشت

همزمان با افزایش تلفات ویروس جدید کرونا به بیش از هفتصد نفر، سازمان بهداشت جهانی از صد برابر شدن تقاضا برای خرید ماسک و تجهیزات پیشگیری از بیماری خبر داد.

نوع جدید ویروس کرونا همچنان به گرفتن قربانی ادامه می‌دهد و از روز گذشته تا کنون حدود نود نفر در چین جان خود را از دست دادند.
به گزارش «آسوشیتدپرس»، طبق آمار رسمی تعداد جان باختگان این ویروس جدید تا صبح شنبه (به وقت محلی) به ۷۲۲ نفر و تعداد کل مبتلایان این اپیدمی نیز به ۳۴،۵۴۶ نفر افزایش یافته است.
بدین ترتیب تعداد تلفات ویروس جدید کرونا از تعداد قربانیان ویروس «سندروم تنفسی خاورمیانه» (مِرس) پیشی گرفت. این در حالی است که برخی مسئولان درمانی معتقد بودند این ویروس، به اندازه دیگر نوع‌های خود یعنی ویروس «سندرم حاد تنفسی شدید» (سارس) یامِرس خطرناک و مهلک نیست. ویروس سارس در سال ۰۳-۲۰۰۲ حدود ۸۰۰ نفر و ویروس مِرس در سال ۲۰۱۲ بیش از ۷۰۰ نفر را به کام مرگ کشاند.

«شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین پیشتر در تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود، گفت که در حال رسیدن به نتایجی در مقابله با ویروس جدید کرونا هستند و آن را شکست خواهند داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، سازمان بهداشت جهانی نیز بامداد شنبه اعلام کرد به دلیل نگرانی جهانی از شیوع این نوع ویروس، درخواست‌های خرید ماسک‌های بهداشتی، دستکش و دیگر وسایل پیشگیری از ابتلا به بیماری، «صد برابر» شده و قیمت‌ها نیز به شدت افزایش یافته است.

«تدروس آدانوم گبریسیوس» مدیرکل سازمان بهداشت جهانی در این باره گفت که اقدام افراد معمولی و کسانی که کادر درمانی نیستند برای خرید این تجهیزات بهداشتی، وضعیت را سخت‌تر کرده و تامین جهانی این وسایل را به شدت مختل کرده است.

رویترز در خبر دیگری نوشت، بعد از اینکه واشنگتن از سوی دولت پکن به دلیل عدم حمایت در برابر شیوع ویروس جدید کرونا مورد انتقاد قرار گرفت، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا شامگاه جمعه گفت ۱۰۰ میلیون دلار به چین و دیگر کشورهای درگیر این ویروس کمک می‌کند.

ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) دسته‌ای کلی از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

این ویروس جدید که هنوز از سوی سازمان‌های مانند بهداشت جهانی یا سی.دی. سی نامی برای آن انتخاب نشده، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود. در ادامه، به دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا