بین الملل
موضوعات داغ

حمله هوایی جنگنده‌های پاکستان به شرق افغانستان

طلوع نیوز در گزارشی مدعی حمله جنگنده‌های پاکستانی به مناطقی از استان پکتیکا در شرق افغانستان شد.

آرنانیوز:: طلوع‌نیوز به نقل از یک منبع ناشناس مدعی شد که یکشنبه شب جنگنده‌های پاکستانی به منطقه برمل در استان پکتیکا واقع در شرق افغانستان حمله هوایی کردند.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا به نقل از ایسنا، این منبع گفته است که در این حمله یک خانه در منطقه لمن هدف قرار گرفته و بر اساس اطلاعات اولیه پنج نفر از جمله زنان و کودکان کشته شده‌اند.

به گفته‌ این منبع، مهاجران وزیرستان در این منطقه زندگی می‌کنند.

اسلام‌آباد تاکنون هیچ اظهارنظری درباره این گزارش نداشته است.

دولت طالبان اتهامات اسلام‌آباد مبنی بر حضور اعضای تحریک طالبان پاکستانی در کشور را رد می‌کند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی دولت طالبان تاکید دارد که این دولت اجازه نمی‌دهد که خاک افغانستان برضد دیگر کشورها از جمله پاکستان مورد استفاده قرار گیرد.

مجاهد در این باره گفت: «حضور گروه‌های خودسر خارجی در افغانستان را رد می‌کنیم آنها اجازه فعالیت در خاک افغانستان ندارند. در این راستا ما تلاش‌های نهایی خود را کرده‌ایم و هنوز هم می‌کنیم؛ ولی یک چیز را ما باید بپذیریم که افغانستان با پاکستان یک خط مشترک بسیار طولانی دارد.

به تازگی آصف علی درانی نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان ادعا کرده که پنج تا شش هزار عضو تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) در افغانستان حضور دارند.

به گزارش رسانه‌های پاکستانی، درانی در نشست صلح و آشتی افغانستان: منافع و گزینه‌های سیاست پاکستان که از سوی موسسه مطالعات صلح پاکستان راه‌اندازی شده بود، هند را نیز به پشتیبانی از طالبان پاکستان در خاک افغانستان متهم کرده است.

رسانه‌های پاکستان به نقل از نماینده ویژه نوشته‌اند: «پاکستان در جریان گفت‌وگوها به دولت موقت کابل گفته است که باید تحریک طالبان پاکستان را خلع سلاح کند و رهبری آن را بازداشت کند. طالبان خط قرمز پاکستان است، اسلام‌آباد شواهدی در دست دارد که نشان می‌دهد تحریک طالبان پاکستان از طریق همکاران افغان از هند پول می‌گیرد و در حدود پنج تا شش هزار تحریک طالبان پاکستان در افغانستان حضور دارند.

پیش از این نیز نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان با متهم‌ساختن دولت طالبان به‌ پذیرش تحریک طالبان پاکستان در افغانستان، گفته بود که حمله‌های این گروه ۶۵ درصد در مرز پاکستان افزایش یافته‌اند؛ موردی که دولت طالبان آن را رد کرده است.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا