بین الملل
موضوعات داغ

انصارالله یمن موشک مافوق صوت آزمایش کرده است

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع آگاه گزارش داد انصارالله یمن یک موشک مافوق صوت با قابلیت تخریب بالا آزمایش کرده و در حال آماده شدن برای افزودن این موشک‌ها به زرادخانه نظامی خود است.

آرنا نیوز:: خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع آگاه گزارش داد انصارالله یمن یک موشک مافوق صوت با قابلیت تخریب بالا آزمایش کرده و در حال آماده شدن برای افزودن این موشک‌ها به زرادخانه نظامی خود است.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا به نقل از ایسنا، یک منبع نظامی نزدیک به انصارلله یمن در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: نیروهای انصارالله این موشک مافوق صوت را با موفقیت آزمایش کرده‌اند که می‌تواند به سرعت ۱۰۰۰۰ کیلومتر یا ۶۲۰۰ مایل در ساعت برسد و با سوخت جامد حرکت می‌کند.

این منبع همچنین گفت که یمن قصد دارد تولید آن را برای استفاده در حملات در دریای سرخ و عرب و خلیج عدن و همچنین علیه اهدافی در اسرائیل آغاز کند.

به گفته این منبع آگاه، همزمان با آزمایش موشک مافوق صوت، نیروهای مسلح در شمال یمن پس از آزمایشی که سه ماه به طول انجامید، موشک‌ها و پهپادهای خود را ارتقا دادند و کلاهک‌های انفجاری را اصلاح کردند تا قدرت تخریب آن ۲ برابر شود.

«سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله پنج‌شنبه گذشته درباره تلاش‌های این جنبش برای تولید موشک‌های مافوق صوت صحبت کرد و گفت: «دشمنان، دوستان و مردم ما شاهد سطحی از دستاوردهای استراتژیک خواهند بود که کشور ما را از نظر توانایی‌هایش در زمره‌ معدود کشورهای دارای این قابلیت در دنیا قرار خواهد داد».

او سپس گفت که نیروهای یمن در عملیات‌های اخیر در دریای سرخ و عرب از تسلیحات جدیدی استفاده کرده‌اند که آمریکا و انگلیس را شگفت زده کرد.

رهبر انصارالله افزود ارتش یمن از هفت اکتبر تاکنون به ۶۱ کشتی و یک کشتی نظامی حمله کرده است.

به گزارس اسپوتنیک، انصارالله یمن در نوامبر ۲۰۲۳ اعلام کرد که در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، به هر کشتی مرتبط با اسرائیل که از دریای سرخ عبور کند، حمله خواهد کرد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا