بین الملل

جمهوری‌خواهان حملات آمریکا را ناکافی خواندند

جمهوری‌خواهان با ابراز نارضایتی عنوان کرده‌اند که حملات ارتش آمریکا در خاک عراق و سوریه کافی نیست و باید شدیدتر شود.

به گزارش سرویس بین‌الملل آرنا به نقل از فارس، شماری از قانونگذاران برجسته جمهوری‌خواه در آمریکا به سرعت نسبت به حملات هوایی روز جمعه این کشور به خاک عراق و سوریه واکنش نشان داده و عنوان کرده‌اند این حملات ناکافی بوده و باید با قدرت بیشتری ادامه پیدا کنند.

به گزارش «پولیتیکو»، ارتش ایالات متحده در جریان بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان اقدامات تلافی‌جویانه بیش از ۸۰ منطقه را با هواپیماهای بمب‌افکن  آمریکایی در خاک عراق و سوریه مورد هدف قرار داده است با این حال، قانونگذاران جمهوری‌خواه از بایدن خواستار حملات شدیدتری در این مناطق شده‌اند.

«مایکل مک کال»، رئیس کمیتهٔ روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا و سناتور «راجر ویکر» از ایالت می‌سی‌سی‌پی از اقدامات انجام شده استقبال کرده و گفته‌اند این اقدامات خیلی دیر و خیلی کم بوده است. ویکر به عنوان  عضو ارشد کمیته نیروهای مسلح سنا، در بیانیه‌ای گفته است: زمان آن فرا رسیده که فرمانده کل ما رویکرد جدیدی اتخاذ کند و حامیان واقعی تروریسم را در منطقه هدف قرار دهد.

وی در جریان ادعاهایش از بایدن خواسته تا به استمرار حملات تلافی‌جویانه و اجرای تحریم‌های نفتی در منطقه پاینبد باشد. دیگر نمایندگان جمهوری‌خواه هم از بایدن خواسته‌اند تا قدم‌های بعدی که در منطقه در جریان اقدامات نظامی‌اش برمی‌دارد بسیار قوی‌تر از حملات روز گذشته باشد.

در کنار مواضع اتخاد شده از سوی نمایندگان قانونگذار جمهوری خواه، کهنه سربازان هر دو حزب نیز مواضع خود را در باب حملات انجام گرفته شده اعلام کردند. برخی از آنها به مخالفت با اقدامات بایدن در این زمینه پرداخته‌اند.

در این میان «نانسی میس» نماینده جمهوری‌خواه با انتشار پستی عنوان کرده است بایدن با دستور حمله‌ای که داد، کنگره را دور زده است. وی همچنین عنوان کرده است: نیروهای ما باید به خانه برگردند. او با انتقاد از بایدن نیز گفته است: رئیس‌جمهور باید از قانون اساسی آمریکا پیروی کند.

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در جریان بیانیه‌ای اعلام کرد که در واکنش به کشته شدن ۳ تن از نیروهای نظامی این کشور حملاتی را به مواضع «گروه‌های تحت حمایت ایران» در خاک عراق و سوریه انجام داده است.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا