سیاست
موضوعات داغ

ایران حملات آمریکا در عراق و سوریه را شدیدا محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز حملات نظامی آمریکا به مناطقی در عراق و سوریه را شدیدا محکوم کرد و نسبت به خطر گسترش ابعاد و جغرافیای جنگ و درگیری در منطقه هشدار داد.

آرنا نیوز:: سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) ۱۴ بهمن ماه به حملات نظامی آمریکا به مناطقی در عراق و سوریه واکنش نشان داد و این حملات را شدیدا محکوم کرد.

به گزارش سرویس سیاست آرنا، در پی کشته شدن سه نظامی آمریکایی در پایگاه این کشور در اردن، جنگنده‌های آمریکایی در ساعات پایانی جمعه ۱۳ بهمن ماه ۸۵ موضع را در خاک عراق و سوریه بمباران کردند. براساس اعلام دولت عراق در این حملات مناطق «عکاشات» و «القائم» در غرب عراق و چند نقطه غیرنظامی در مجاورت این مناطق توسط جنگنده‌های آمریکایی هدف قرار گرفته است.

در همین خصوص ناصر کنعانی این حملات را ناقض حاکمیت و تمامیت ارضی عراق و سوریه، حقوق بین‌الملل و نقض صریح منشور ملل متحد خواند و افزود: افزون بر حمایت تمام عیار آمریکا از چهار ماه حملات بی‌امان و وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه و کرانه غربی و نیز حملات نظامی به یمن و نقض حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور، حمله شب گذشته به سوریه و عراق، اقدام ماجراجویانه و خطای راهبردی دیگری توسط دولت آمریکاست که نتیجه‌ای جز تشدید تنش و بی ثباتی در منطقه نخواهد داشت.

آمریکا پیش از این به همراه انگلیس نیز چندین بار اقدام به حمله به یمن کرده بود.

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) بامداد شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در واکنش به کشته شدن ۳ نظامی این کشور در حمله به پایگاه «برج-۲۲» در مرز سوریه و اردن حملاتی را به مواضع «گروه‌های تحت حمایت ایران» در عراق و سوریه انجام داده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران حملات نظامی آمریکا به عراق و سوریه و یمن را صرفاً تامین کننده اهداف رژیم صهیونیستی برشمرد و گفت که اینگونه حملات، دولت آمریکا را بیشتر از قبل در منطقه درگیر می‌کند و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

وی ضمن هشدار مجدد نسبت به خطر گسترش ابعاد و جغرافیای جنگ و درگیری در منطقه، تداوم اینگونه ماجراجویی‌ها را تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران مجددا بر مسؤولیت جامعه جهانی و نیز شورای امنیت سازمان ملل متحد در پیشگیری از حملات غیرقانونی و یکجانبه آمریکا در منطقه و پیشگیری از توسعه دامنه‌های بحران تأکید می‌کند.

این دیپلمات ارشد ایرانی بیان کرد: همانگونه که جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده ریشه تنش و بحران در منطقه، به اشغالگری رژیم اسرائیل و تداوم عملیات نظامی این رژیم در غزه و نسل‌کشی فلسطینی‌ها با حمایت نامحدود آمریکا برمی‌گردد و بازگشت ثبات و امنیت در منطقه جز در سایه تمرکز بر ریشه بحران و علاج آن متصور نیست.

براساس اعلام دولت عراق در حملات جمعه شب ۱۶ عراقی شهید شده‌اند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا