بین الملل
موضوعات داغ

تجاوز آمریکا به ۸۵ موضع در سوریه و عراق

جنگنده‌های آمریکایی بامداد امروز شنبه ۸۵ موضع را در عراق و سوریه هدف حمله قرار داده و مدعی شدند به هدف قرار گرفته شدن پایگاهشان در مرز اردن پاسخ داده‌اند.

آرنا نیوز:: جنگنده‌های آمریکایی بامداد امروز شنبه ۸۵ موضع را در عراق و سوریه هدف حمله قرار داده و مدعی شدند به هدف قرار گرفته شدن پایگاهشان در مرز اردن پاسخ داده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا به نقل از باشگاه خبرنگاران، منابع محلی سوری به شبکه الجزیره قطر گفته‌اند که نقاط مشترک ارتش سوریه به همراه نیرو‌های مورد حمایت ایران در شهرک عیاش در حومه غربی دیرالزور سوریه هدف حمله قرار گرفته است. منابع رسانه‌ای سوری اعلام کردند که تجاوزات آمریکا به دیرالزور همچنان ادامه دارد.

به نقل از شبکه العهد عراق، براساس گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، شهر‌های البوکمال و المیادین در شرق سوریه هدف حمله قرار گرفته است.

منابع محلی سوری نیز به الجزیره گفته‌اند که مناطق الحیدریه و الشبلی در المیادین در حومه استان دیرالزور نیز هدف حمله هوایی قرار گرفته است. جنوب شهر المیادین در شرق استان دیرالزور هدف حمله هواپیما‌های ناشناس قرار گرفت.

همزمان با انتشار این خبر‌ها رسانه‌های سوری از شنیده شدن صدای چندین انفجار در پایگاه آمریکایی‌ها در میدان نفتی العمر در حومه دیر الزور خبر دادند و  اعلام کردند که دستکم ۱۲ سایت در المیادین و البوکمال و اطراف گذرگاه القائم در شرق سوریه هدف قرار گرفته شده است.

شبکه ای. بی. سی نیوز به نقل از مقام آمریکایی گفت که حملات واشنگتن در سوریه در پاسخ به حمله علیه پایگاه آمریکا در اردن آغاز شده است.

آغاز حملات آمریکا به سوریه همزمان با تعطیلی بازار‌های مالی و نفتی دنیا

شبکه‌های تلویزیونی فاکس نیوز، ای بی سی نیوز و سی ان ان آمریکا از آغاز حملات ارتش این کشور به مواضع نیرو‌های مقاومت در شرق سوریه در واکنش به حمله به نیرو‌های آمریکایی در اردن و کشته شدن سه سرباز آمریکایی همزمان با تعطیل شدن بازار‌های مالی و نفتی دنیا از جمله در ایالات متحده آمریکا خبر دادند.

ارتش آمریکا حملات هوایی به عراق و سوریه را تایید کرد

فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام عصر جمعه به وقت محلی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ساعت ۱۶ (EST) دوم فوریه، نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) حملات هوایی را در عراق و سوریه علیه نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و گروه‌های شبه نظامی وابسته به آن انجام دادند.

سنتکام مدعی شد: نیروهای ارتش ایالات متحده بیش از ۸۵ هدف را با هواپیماهای متعدد از جمله بمب‌افکن‌های دوربرد که از ایالات متحده پرواز کردند، هدف قرار دادند.

بایدن: نیرو‌های آمریکایی به دستور من به اهدافی در سوریه و عراق حمله کردند

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با انتشار بیانیه‌ای درباره حملات کشورش به مواضعی در سوریه و عراق به تلافی حمله به پایگاه آمریکا در اردن و کشته شدن سه سرباز آمریکایی و زخمی شدن ده‌ها نفر اعلام کرد: پاسخ ما از امروز آغاز می‌شود و در طول مدت زمانی ادامه خواهد یافت.

رئیس جمهور آمریکا در توجیه این حملات مدعی شد: آمریکا به دنبال جنگ در خاورمیانه یا هیچ جای دیگر جهان نیست. امروز به دستور من، نیرو‌های نظامی آمریکا به اهدافی در تأسیسات عراق و سوریه که سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان ایران برای حمله به نیرو‌های آمریکایی از آن استفاده می‌کردند، حمله کردند.

مقاومت عراق: یک پایگاه الحشد الشعبی هدف حمله جنایتکارانه آمریکا قرار گرفت

یک مقام مقاومت اسلامی عراق بامداد شنبه به شبکه الجزیره گفت: مقر فرماندهی عملیات الانبار الحشد الشعبی در عکاشات از سوی آمریکا هدف قرار گرفته شده است. همچنین نقاطی که از آن به سوی پایگاه نظامیان آمریکایی با موشک و پهپاد مقاومت شلیک می‌شد، در حملات هوایی ایالات متحده بمباران شده است.

نقاط مورد حمله آمریکا

واکنش رسمی بغداد به حمله آمریکا: این حملات نقض حاکمیت عراق است

یحیی رسول، سخنگوی نیرو‌های مسلح عراق بامداد شنبه با تأیید حمله آمریکا به غرب کشورش گفت: این حملات نقض حاکمیت و تضعیف تلاش دولت بغداد برای برقراری ثبات در کشور است.این حملات تهدیدی جدی برای عراق است و منطقه را به سوی عواقب ناگواری سوق می‌دهد.

به نقل از شبکه الجزیره قطر، وی گفت: شهر‌های القائم و مناطق مرزی عراق و سوریه هدف حمله هوایی و بمباران جنگنده‌های آمریکایی قرار گرفته است. این حمله در زمانی انجام می‌شود که عراق تلاش دارد که ثبات منطقه را تأمین کند. تأثیر این حملات بر امنیت و ثبات عراق و منطقه بسیار وخیم خواهد بود.

وزیر دفاع آمریکا: به هفت پایگاه در عراق و سوریه حمله کردیم

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که نظامیان آمریکایی به دستور جو بایدن رئیس جمهور این کشور به هفت پایگاه و تاسیسات شامل ۸۵ موضع در عراق و سوریه حمله کردند.

وی مدعی شد: سپاه پاسداران و گروه‌های وابسته به آن برای حمله به نیرو‌های آمریکایی از این پایگاه‌ها استفاده می‌کنند. این آغاز پاسخ ماست. رئیس جمهور دستور داده است اقدامات بیشتری برای پاسخگویی سپاه پاسداران و شبه نظامیان وابسته به آن، برای حملاتشان به نیرو‌های آمریکایی و ائتلاف انجام شود.

رئیس پنتاگون گفت:  پاسخ آمریکا به حمله پهپادی به پایگاهش در اردن، در زمان و مکان انتخابی واشنگتن خواهد بود و ادعا کرد: ما به دنبال درگیری در خاورمیانه یا هر جای دیگر نیستیم، اما رئیس جمهور و من حملات به نیرو‌های آمریکایی را تحمل نخواهیم کرد. ما تمام اقدامات لازم را برای دفاع از ایالات متحده آمریکا، نیرو‌های خود و منافع خود انجام خواهیم داد.

کاخ سفید: دنبال درگیری با ایران نیستیم

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید بعد از حملات آمریکا به نقاطی در داخل عراق و سوریه گفت: واشنگتن به دنبال درگیری با ایران نیست. ایالات متحده دنبال درگیری با ایران را در سطح گسترده‌تر در خاورمیانه نیست. اما همان‌طور که رئیس‌جمهور تصریح کرد برای دفاع از مردم و پاسخگو کردن عاملان صدمه به آمریکایی‌ها در زمان و مکان مورد انتخاب خودمان، تردید نخواهیم کرد.

رسانه‌های سوری: مناطق مورد حمله آمریکا، تخلیه شده بود

رسانه‌های رسمی سوریه بامداد شنبه گزارش دادند اکثر اهدافی که آمریکا به آن‌ها حمله کرده است، پیش از تهاجم به طور کامل تخلیه شده بود

خبرنگار المیادین نیز از حمله دوباره آمریکا به کوی «هرابش» در ورودی شرق دیرالزور خبر داد. براساس این گزارش همچنین اطراف منطقه الفرن الآلی در شهر دیرالزور نیز هدف حمله هوایی قرار گرفت

منابع محلی به المیادین گفته‌اند که این حملات شامل نقاطی در شهرک الهری و گذرگاه السکک و الهجانه در البوکمال در نزدیکی مرز عراق بوده است. کوی الحمدانیه و سوله گندم و اطراف مزار عین علی در المیادین نیز هدف قرار گرفته شده است.سرانجام بعد از چند روز زمینه سازی برای انتقام حمله مرگبار به پایگاه نیرو‌های آمریکا در اردن، منابع خبری از آغاز عملیات نظامی تجاوزکارانه آمریکا در عراق و سوریه علیه نیرو‌های مقاومت خبر دادند.جمعه شب آمریکا مناطقی در شرق سوریه و غرب عراق را هدف حملات هوایی قرار داد. در جریان حمله آمریکا به منطقه القائم وعکاشات در غرب عراق سه تن شهید و ۱۱ تن دیگر زخمی شدند. همچنین حمله آمریکا به شرق سوریه و شهر‌های المیادین و البوکمال نیز ۱۰ شهید و ۱۸ زخمی برجای گذاشته است


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا