بین الملل
موضوعات داغ

سپاه قدس در مناطق بمباران شده آمریکا هیچ پایگاهی نداشته است

شبکه الجزیره قطر بامداد شنبه به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: سپاه یا نیروی قدس در مناطقی که آمریکا بمباران کرده هیچ پایگاهی نداشته است.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا به نقل از الجزیره، این منابع به الجزیره گفتند که ادعای آمریکا درباره حمله به نیروی قدس در سوریه، بی اساس و فریب افکارعمومی است.

این منابع آگاه افزودند: حملات آمریکا، تجاوزی آشکار به سوریه و عراق بوده و به ثبات منطقه‌ای آسیب می‌زند.

پیشتر مقامات آمریکایی مدعی شدند که برخی پایگاه‌های متعلق به سپاه را در سوریه و عراق هدف قرار دادند.

فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام عصر جمعه به وقت محلی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ساعت ۱۶ (EST) دوم فوریه ۲۰۲۴، نیرو‌های فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) حملات هوایی را در عراق و سوریه علیه نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و گروه‌های شبه نظامی وابسته به آن انجام دادند.

هشتم بهمن ماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۸ ژانویه ۲۰۲۴ در یک حمله پهپادی شبانه به یک پایگاه کوچک آمریکایی در اردن، سه سرباز ارتش آمریکا کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد: امروز به دستور من، نیرو‌های نظامی آمریکا به اهدافی در تأسیسات عراق و سوریه که سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان وابسته به آن برای حمله به نیرو‌های آمریکایی از آن استفاده می‌کردند، حمله کردند.

رئیس جمهوری آمریکا شامگاه جمعه به وقت محلی با انتشار بیانیه‌ای درباره حملات کشورش به مواضعی در سوریه و عراق به تلافی حمله به پایگاه آمریکا در اردن و کشته شدن سه سرباز آمریکایی و زخمی شدن ده‌ها نفر اعلام کرد: پاسخ ما از امروز آغاز می‌شود و در طول مدت زمانی ادامه خواهد یافت.

بایدن در توجیه این حملات مدعی شد: آمریکا به دنبال جنگ در خاورمیانه یا هیچ جای دیگر جهان نیست. همه کسانی که به دنبال آسیب رساندن به ما هستند، بدانند اگر به یک آمریکایی آسیب برسانید، ما پاسخ خواهیم داد.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نیز شامگاه جمعه به وقت محلی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از حمله روز یکشنبه گذشته به نیرو‌های آمریکایی و ائتلاف در شمال شرقی اردن که منجر به کشته شدن سه نظامی آمریکایی شد، نیرو‌های ارتش آمریکا امروز (عصر جمعه به وقت محلی) به دستور رئیس جمهور بایدن به هفت پایگاه و تاسیسات که شامل بیش از ۸۵ هدف در عراق و سوریه بود، حمله کردند.

آستین گفت که پاسخ آمریکا به حمله پهپادی به پایگاهش در اردن، در زمان و مکان انتخابی واشنگتن خواهد بود و ادعا کرد: ما به دنبال درگیری در خاورمیانه یا هر جای دیگر نیستیم، اما رئیس جمهور و من حملات به نیرو‌های آمریکایی را تحمل نخواهیم کرد. ما تمام اقدامات لازم را برای دفاع از ایالات متحده آمریکا، نیرو‌های خود و منافع خود انجام خواهیم داد.

پایگاه‌های نظامی ایالات متحده آمریکا در عراق و سوریه از ۱۷ اکتبر (۲۵ مهرماه) هدف حملات پهپادی، راکتی و موشکی قرار گرفته اند. گروه‌های مقاومت اسلامی در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) از جمله در عراق و سوریه و نیز نیرو‌های یمنی به دنبال اقدام رژیم اسرائیل در تلافی عملیات طوفان الاقصی و بمباران نوار غزه و حمایت واشنگتن از این حملات، به ایالات متحده هشدار داده اند که پایگاه‌های آمریکا در منطقه را مورد هدف قرار خواهند داد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا