بین الملل

ترکیه مهاجران کرونایی را به یونان می‌فرستد

بر اساس داده‌های مرکز منابع کروناویروس دانشگاه جانز هاپکینز، ترکیه بیش از ۵۲ هزار مبتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده و مرگ ناشی از ابتلا به این ویروس در این کشور بیش از ۱۰۰۰ تن است

به گزارش آرنا ، یک روزنامه یونانی نوشت: ترکیه می‌تواند مهاجران مبتلا به کروناویروس را به اجبار به یونان یا سایر کشورهای اروپایی بفرستد.

روزنامه یونانی “کاتیمرینی” نوشت، تعدادی از مهاجران در شهرهای غربی یونان متمرکز شده و آماده‌اند تا وارد جزایر یونانی شوند.

به گفته منابع مطلع،‌ پلیس ترکیه در حال تنظیم مقررات برای جابجایی مهاجران از یک جزیره دورافتاده به ساحل ترکیه است تا مهاجران آلوده به ویروس کرونا را به یونان و سایر کشورهای اروپایی بفرستد.

بر اساس داده‌های مرکز منابع کروناویروس دانشگاه جانز هاپکینز، ترکیه بیش از ۵۲ هزار مبتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده و مرگ ناشی از ابتلا به این ویروس در این کشور بیش از ۱۰۰۰ تن است.

در یونان،‌ بیش از ۲۰۰۰ مورد ابتلا ثبت شده و بیش از ۹۰ تن نیز جان خود را از دست دادند.

در مارس سال جاری میلادی، فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه گفته بود که ترکیه باید استفاده از تهدید ورود میلیون‌ها مهاجر و پناهجو برای ورود به اتحادیه اروپا برای باج خواهی از بروکسل را متوقف کند.

وی گفته بود، آنکارا خودش با ایجاد وضعیتی شامل عدم ایجاد تسهیل بازگشت مهاجران سوری باعث شده تا مهاجران به مرز یونان روان شوند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا