بین الملل
موضوعات داغ

در جنگ غزه دو کشور اسلامی در صادرات به اسرائیل رکورد زدند

وزارت کشاورزی رژیم صهیونیست فهرستی از کشورهایی را منتشر کرد که از آغاز جنگ غزه در اوایل اکتبر گذشته تا کنون، همچنان به صادرات میوه و سبزیجات و مرکبات به این رژیم ادامه می‌‌دهند.

آرنا نیوز:: بیانیه‌های وزارت کشاوری رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که از هشتم اکتبر گذشته تا ۱۱ فوریه جاری، شرکت‌هایی از ترکیه و اردن بیشترین صادرات محصول را به فلسطین اشغالی داشته‌ اند.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا به نقل از العالم، شرکت‌هایی از ۲۴ کشور از زمان آغاز جنگ غزه، سبزیجات و میوه‌جات مورد نیاز رژیم اسرائیل را تامین کرده‌اند. این شرکت‌ها همچنین به این رژیم در حل بحران امنیت غذایی کشاورزی حاکم بر این رژیم و کاستن از فشار افزایش قیمت‌ها در نتیجه کمبود محصولات، کمک کرده‌اند.

به دنبال عملیات “طوفان الاقصی”، شهرک‌نشینان مستقر در منطقه اشغالی “غلاف غزه” در بخش کشاورزی متضرر شده‌ و هزاران کارگار بیکار شده‌اند.

شرکت‌هایی از ترکیه و اردن دو برابر بیشتر از بقیه ۲۲ کشور مذکور در فهرست وزارت کشاورزی این رژیم، به فلسطین اشغالی سبزیجات و میوه‌جات صادر کرده‌اند و این دو کشور معادل ۵۴.۶۶ درصد از صادرات را به خود اختصاص داده‌اند.

از هشتم اکتبر تا ۱۱ فوریه، ۱۱۹.۷۱۵ تن میوه و سبزیجات از ترکیه و اردن به فلسطین اشغالی صادر شده‌ است.

شرکت‌های ترکیه به تنهایی ۳۹.۷۱۳ تن سبزیجات و سیب صادر کرده‌اند و شرکت‌های اردنی ۲۵.۶۹۷ تن از انواع سبزیجات. ترکیه، اردن، هلند، ایتالیا، فرانسه و چین ۶ کشوری هستند که بیشترین صادرات این محصولات را از آغاز جنگ غزه داشته‌اند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا