برگزیده هابین الملل

زدوخورد پلیس ضدشورش پاکستان با پزشکان معترض به کمبود ماسک

پلیس ضد شورش پاکستان باتوم به دست با پزشکان و پرستاران معترض به کمبود لباس و تجهیزات پزشکی برای مقابله با کرونا، برخورد کرد و ده‌ها نفر از آن‌ها را بازداشت نمود.

آرنا نیوز :: پلیس ضدشورش پاکستان با تعدادی از پزشکان و کارکنان درمانی این کشور که نسبت به کمبود لباس و تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای مقابله با کرونا اعتراض داشتند، درگیر شد.

به نقل از رویترز، پلیس ضد شورش پاکستان باتوم به دست با پزشکان و پرستاران معترض به کمبود لباس و تجهیزات پزشکی برای مقابله با کرونا، برخورد کرد و ده‌ها نفر از آن‌ها را بازداشت نمود.

بنا به گفته خبرنگار رویترز، این پزشکان در جنوب غرب شهر کویته پاکستان به وعده‌های عملی نشده دولت معترض بودند و در حالی که ماسک به صورت داشتند مطالبات خود را فریاد می‌زدند. پلیس با استفاده از باتوم تعدادی از آن‌ها را بازداشت کرد.

یک مقام ارشد پلیس در این خصوص گفت ۳۰ نفر از معترضان به دلیل نقض قانون ایجاد تجمع بازداشت شده‌اند. پزشکان نیز تهدید کرده‌اند در صورتی که افراد بازداشت شده آزاد نشوند دست از کار می‌کشند.

دکتر عبدالرحیم، سخنگوی انجمن پزشکان که این تظاهرات را هدایت می‌کرد پس از این حادثه به خبرنگار رویترز گفت: «کارکنان بهداشت معتقدند ندادن وسایل ایمنی و لباس به آن‌ها سلامتشان را به خطر می‌اندازد.» او در ادامه توضیح داد که «ده‌ها پزشک مبتلا شده‌اند و سایر پرسنل پزشکی نیز با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند.»

با این حال، سخنگوی دولت استانی بلوچستان پاکستان در واکنش به این حادثه گفت تجهیزات لازم در اختیار پزشکان قرار گرفته و کسانی که تظاهرات کردند آن‌هایی نبودند که با ویروس در حال جنگ هستند.

بنابر آمار رسمی اعلام شده از سوی مقامات پاکستان، تاکنون ۳۲۷۷ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند و دست‌کم ۵۰ نفر نیز جان باخته‌اند. گفته می‌شود حداقل ۱۹۱ مورد از ابتلا‌ها در استان بسیار محروم بلوچستان که شهر کویته مرکز آن است ثبت شده است.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا