بین الملل
موضوعات داغ

هشدار قاطع پاکستان به هند

فرمانده ارتش پاکستان روز دوشنبه در آستانه برگزاری انتخابات سراسری در پیامی قاطع به هند گفت که هرگونه تجاوز یا نقض حاکمیت پاکستان با پاسخ قاطع مواجه خواهد شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آرنا به نقل از فارس، ژنرال «عاصم منیر» فرمانده ارتش پاکستان روز دوشنبه پیامی قاطعی خطاب به هند ارسال کرد و گفت که هرگونه تجاوز یا نقض حاکمیت پاکستان با پاسخ قاطع نیروهای مسلح مواجه خواهد شد.

به گزارش وبگاه «وان ایندیا» فرمانده ارتش پاکستان هند را متهم کرد که افرادی را داخل پاکستان هدف قرار می‌دهد و تنش‌ها ار بین دو کشور تشدید می‌کند.

ژنرال منیر خطاب به نیروهای این کشور در خط کنترل، بر آمادگی ارتش پاکستان برای مقابله با هرگونه تهدید تاکید کرد.

پاکستان قبلا مدعی شده بود که اسناد معتبری در اختیار دارد که عوامل وابسته به هند با گروه‌های تروریستی در ارتباط هستند.

بر اساس این گزارش، از سال ۱۹۴۷ و پس از استقلال هند و پاکستان از استعمار انگلیس، هند و پاکستان سه بار با هم جنگیده‌اند. در آخرین رویارویی، ۹ هزار نظامی پاکستانی کشته و بیش از ۲۵ هزار نفر از آنها مجروح شدند.

هند نیز چهار هزار کشته و زخمی داد. این جنگ منجر به ترسیم «خط کنترل» در منطقه کشمیر شد که بر اساس آن  ایالت «جامو و کشمیر» به مرکزیت شهر «سرینگر» را به هند و مناطق کوهستانی با جمعیت کمتر در اختیار پاکستان قرار گرفت.

«راندیر جیسوال» سخنگوی وزارت امور خارجه هند در واکنش به اظهارات فرمانده ارتش پاکستان هشدار داد که اسلام آباد با عواقب اقدامات خود مواجه خواهد شد.

در حالی که پاکستان مدعی دخالت هند در فعالیت‌های تروریستی است، این کشور به شدت این اتهامات را رد کرده و پاکستان را به پناه دادن و حمایت از گروه‌های تروریستی متهم می‌کند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا