بین المللویژه ها

پنتاگون به نخستین مبتلای کرونا در میان نظامیان آمریکایی اعتراف کرد

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با وجود داشتن صدها هزار نظامی در پایگاه های متعدد در سراسر جهان، سرانجام پس از گذشت سه ماه از شیوع جهانی ویروس کرونا به نخستین مورد ابتلا به این ویروس در میان نظامیان خود در در ایالت ویرجینیا آمریکا اعتراف کرد، این درحالی است که رسانه ها پیشتر خبر قرنطینه شدن ۲۳ نظامی آمریکایی در نروژ را فاش کرده بودند.

تارنمای خبری آمریکایی «هیل» (TheHill) روز یکشنبه با انتشار این خبر گزارش داد: به گفته مقامات وزارت دفاع آمریکا جواب آزمایش ابتلا به ویروس کرونا در یک تفنگدار آمریکایی در منطقه نظامی «فورت بلوار» مثبت بوده است.

این تارنمای خبری آمریکایی در ادامه گزارش داد: این نخستین ابتلا یک فرد نظامی در داخل خاک آمریکا است که از سوی وزارت دفاع آمریکا اعلام می شود.

بنابراین گزارش، «جانتان هافمن» (Jonathan Hoffman) سخنگوی پنتاگون با اعلام این خبر گفته است که شخص وزیر دفاع آمریکا را در جریان این امر گذاشته و فرد مبتلا نیز اکنون در بیمارستانی در فورت بلوار تحت مراقبت قرار گرفته است.

سخنگوی پنتاگون در این مورد در توئیتی نوشت: تفنگدار یاد شده به تازگی از یک سفر خارجی که مرتبط به امور نظامی نبود به کشور بازگشته است، «مارک اسپر» وزیر دفاع و کاخ سفید نیز در جریان این مورد قرار گرفتند.

هیل در ادامه افزود: خبر تایید این نظامی آمریکایی مبتلا به ویروس کرونا هنگامی اعلام می شود که برخی نگرانی ها از وجود این ویروس در پایتخت آمریکا و نواحی اطراف آن می رود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته (شنبه) در جریان پاسخ و پرسش با خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا وی نگران سرایت و شیوع ویروس کرونا در کاخ سفید نیست به اطمینان گفت: نه به هیچ وجه نگران نیستم.

۵۷ پایگاه نظامی در سراسر جهان

پنتاگون درحالی باوجود گذشت نزدیک به سه ماه از شیوع جهانی ویروس کرونا که آمار مبتلایان به آن تا لحظه مخابره این خبر بالغ بر ۱۰۶ هزار نفر رسیده است، خبر ابتلا تنها یک تفنگدار آمریکایی به این ویروس را تایید می کند که ارتش این کشور ۵۷ پایگاه نظامی در سراسر جهان در اختیار دارد و مجموع نظامیان حاضر در آنها نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر می باشد.

آلمان بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در اروپا

آلمان میزبان بزرگترین پایگاه نظامیان آمریکا در اروپا است و گزارش ها حاکی از آن است که این کشور خود هم اکنون ۸۰۰ مورد ابتلا به این ویروس را دارد. این درحالی است که شمار نظامیان آمریکایی در پایگاه های آلمان بیش از ۳۴ هزار نفر است.

ژاپن بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در خاور دور

پنتاگون در حال حاضر در ژاپن با بیش از ۵۷ هزار نظامی بزرگترین پایگاه را در منطقه خاور دور در اختیار دارد. شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور ژاپن هم اکنون به ۴۶۱ مورد می رسد که شش نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا در این کشور جان باخته اند.

آمریکا در ماجرای حملات موشکی ایران به پایگاه آمریکایی عین الاسد واقع در عراق که در انتقام از اقدام تروریستی کاخ سفید در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی صورت گرفت، در ابتدا از سالم بودن نظامیان خود خبر داد اما اندک اندک و به صورت قطره چکانی ناگزیر به اعتراف بیش یکصد نظامی به صدمه مغزی شد.

هم اکنون در ۱۰ ایالت آمریکا جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا که در ابتدا دونالد ترامپ سرایت این ویروس در آمریکا را ناچیز قلمداد کرده بود، حالت فوق العاده اعلام شده که تنها در تگزاس و ایالت پنسیلوانیا به دلیل وخامت شرایط حالت «فاجعه بار» اعلام شده است.

«الکس آزار» (Alex Azar) وزیر بهداشت آمریکا هفته گذشته درست یک روز پس از مرگ نخستین مبتلا به ویروس کرونا در آمریکا با حضور در کاخ سفید و درحالی که دونالدترامپ و مایک پنس را درکنار خود داشت، در مورد شیوع این ویروس گفت: گرچه درشرایط کنونی خطر ابتلا به کرونا برای شهروندان آمریکایی پایین است، اما شرایط می تواند به سرعت تغییر کند و شاهد موارد بیشتری از ابتلا در این کشور خواهیم بود.

پس از شیوع ویروس کرونا در چین، از دی‌ماه امسال این ویروس تاکنون به بیش از ۹۰ کشور سرایت کرده و بیش از ۱۰۲ هزار نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند. از این میان سه هزار و ۵۰۰ نفر جان باخته و بیش از ۵۷ هزار نفر نیز سلامتی خود را بازیافته‌اند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا