آرنا ورزشی

مقایسه آماری پرسپولیس و النصر| شاگردان گل محمدی فینالیست می‌شوند؟

پرسپولیس هرچند کار دشواری مقابل النصر عربستان دارد اما از نظر آمارها از حریف خود عملکرد بهتری در زمین نشان داده است

به گزارش ورزشی آرنا ، چهارشنبه شب شاگردان یحیی گل‌محمدی با برتری مقابل پاختاکور ازبکستان راهی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا شدند. اتفاقی که برای تیم های ایرانی بی‌نظیر است چرا که پرسپولیس در چهار سال گذشته سه بار به نیمه نهایی این رقابت‌ها راه یافته است و یک رکورد را در بین تیم‌های ایرانی به ثبت رسانده است. بازی با پاختاکور فرصت هنرنمایی عیسی آل کثیر بود. جایی که او توانست هر دو گل پرسپولیسی‌ها را به ثمر برساند و با نمره ۷.۹۱ بهترین بازیکن زمین شود.

بعد از آل کثیر، سعید آقایی و سیامک نعمتی، مدافع چپ و راست پرسپولیس بهترین عملکرد را در این بازی داشتند و دو پاس گل این دیدار نیز توسط همین دو بازیکن به انجام رسید. شاگردان یحیی گل‌محمدی با مالکیت توپ بالا و ۵۴۹ پاس عملکردی درخشان را از خود به نمایش گذاشتند. ۱۰ شوت و دقت پاس ۸۸ درصدی پرسپولیس نمایش خوب این تیم را ثابت می‌کند که در نهایت این عملکرد باعث شد به مرحله بعد نیز صعود کند.

حریف پرسپولیس در مرحله بعد از عربستان می‌آید. النصر که در مرحله گروهی با سپاهان هم‌گروه بود و صدرنشین به مرحله حذفی صعود کرد، پس از شکست التعاون و الاهلی دو تیم دیگر عربستانی باید در مرحله نیمه نهایی مقابل پرسپولیس قرار گیرد. روی ویتوریا، سرمربی پرتغالی النصر تیمی پرقدرت را ساخته است که مقابل هر حریفی خطرساز هستند. شاگردان ویتوریا با گل‌های پیتی مارتینز و عبدالفتاح عسیری از سد الاهلی گذشتند.

سلطان الغنام هر دو پاس گل النصری‌ها مقابل الاهلی را داد تا بهترین بازیکن این مرحله از لیگ قهرمانان آسیا لقب بگیرد. پیتی مارتینز، عواد خمیس، عبدالله مادو و عبدالمجید الصلیهم دیگر بازیکنان این تیم عربستانی بودند که از لحاظ آماری در بین بهترین بازیکنان مرحله یک چهارم نهایی قرار گرفتند.

اما النصری‌ها با این که در مقابل الاهلی از نظر آماری بهتر از حریف‌شان نبودند، توانستند پیروز از زمین خارج شوند. آن‌ها با درصد مالکیت ۴۷.۳ و ۴۲۴ پاس به مرحله نیمه نهایی صعود کردند. اما نکته‌ای که می‌توان به آن اشاره داشت شوت‌های زیاد شاگردان روی ویتوریا به سمت دروازه حریف‌شان بود. آن‌ها ۱۵ شوت روانه دروازه الاهلی کردند که تعداد قابل توجهی است و برنامه تاکتیکی ویتوریا برای این بازی بود.

با همه این‌ها باتوجه به آمارها و آمادگی بالای بازیکنان پرسپولیس، شانس پرسپولیس را برای حضور در فینال لیگ قهرمانان می‌توان بیش‌تر از النصر دانست. البته نباید از این تیم عربستانی غافل شد چرا که آن‌ها به خوبی تیم‌های ایرانی را می‌شناسند و دست کم گرفتن این تیم عربستانی به معنای شکست و حذف از این رقابت‌ها خواهد بود.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا