آرنا ورزشی

اولین گروه ایرانی در عجیب ترین استادیوم دنیا

ورزشگاه تازه تاسیس الهلالی‌ها عجیب‌ترین و البته متفاوت‌ترین استادیومی است که تابه‌حال در دنیای فوتبال دیده‌اید.

آرنا نیوز :: کینگدام آرنا چند ماه پس از افتتاح، میزبان برخی از بزرگ‌ترین ستاره‌های جهان بوده است.

به گزارش آرنا ورزشی، ورزشگاه ۲۶۰۰۰ نفری شهر ریاض که می‌تواند میزبان فوتبال، بسکتبال، تنیس و بوکس و همچنین کنسرت‌ها باشد، برای فصل ریاض (جشنواره فرهنگی و هنری زمستانی که بیش از پنج‌ماه در پایتخت عربستان برگزار می‌شود) در عرض ۱۸۰ روز ساخته شده است.

سقف جمع‌شونده آن باعث می‌شود که ورزشگاه در تمام طول سال قابل استفاده باشد. در داخل استادیوم ۲۰ جایگاه VIP وجود دارد که می‌تواند ۳۵۰ نفر را در خود جای دهد. همچنین یک جامبوترون، صفحه ویدیویی چهارطرفه شبیه به آنچه در استادیوم‌های بسکتبال و هاکی روی یخ ایالات متحده یافت می‌شود، از سقف آویزان است.

الهلال پیش از این بازی‌های خانگی خود را در ورزشگاه ملک فهد انجام می‌داد؛ استادیومی که در سال ۱۹۸۷ ساخته شد و ۶۷۰۰۰ نفر گنجایش دارد.
در فوریه ۲۰۲۲ اعلام شد که الهلال و النصر هر دو به‌زودی از ورزشگاه ۴۰۰۰۰ نفری بالای صخره قیدیه استفاده خواهند کرد که پس از تکمیل به مکان جدیدی برای بازی‌های خانگی هر دو تیم تبدیل می‌شود، اما در سپتامبر ۲۰۲۳ قراردادی برای استفاده از کینگدام آرنا به‌عنوان خانه الهلال امضا شد.

کینگدام آرنا به خانه باشگاه الهلال تبدیل شده و این تیم در اولین بازی در خانه جدیدش با اینترمیامی بازی کرد و با نتیجه 4 بر 3 به پیروزی رسید. اینترمیامی بعد از آن به‌مصاف النصر رفت، در همین استادیوم، و مسی تنها ۷ دقیقه در زمین حضور یافت، ولی نتوانست جلوی شکست تحقیرآمیز تیمش مقابل النصری که کریستیانو رونالدو را در اختیار نداشت بگیرد و 6 بر صفر باخت. در آخرین بازی نیز الهلال با النصر در این ورزشگاه بازی کرد و 2 بر صفر برد و قهرمانی را از آن خود کرد.

حالا کینگدام آرنا قرار است میزبان بازی برگشت الهلال و سپاهان باشد؛ دیداری که امشب (پنجشنبه) از ساعت ۲۱:۳۰ آغاز خواهد شد. لازم به ذکر است، دیدار رفت دو تیم در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه نقش‌جهان با نتیجه ۳ بر یک به‌سود تیم عربستانی خاتمه یافت.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا