آرنا ورزشی

تاوارس: قلعه‌نویی می‌تواند در لیگ پرتغال مربیگری کند

مربی گلرهای سابق سپاهان که به تازگی اعلام کرده قصد بازگشت به ایران را ندارد، از دلایل این تصمیم خود و برنامه‌هایش برای آینده صحبت کرد.

مربی گلرهای سابق سپاهان که به تازگی اعلام کرده قصد بازگشت به ایران را ندارد، از دلایل این تصمیم خود و برنامه‌هایش برای آینده صحبت کرد.

به گزارش ورزشی آرنا ،روی تاوارس، مربی گلرهای موفق چند سال اخیر ایران که با تونی اولیویرا به اینجا آمد و بعد از آن واردتیم کادرفنی قلعه‌نویی شد، در طول دوران حضورش در لیگ برتر با گلرهای زیادی همکاری داشته که نتایج خوبی هم از آن گرفته است. او چندی پیش به مسئولان باشگاه سپاهان اعلام کرد قصد بازگشت به ایران را ندارد و حالا در گفتگو با ایلنا به بررسی دلایل این تصمیم خود می‌پردازد.

 اول از همه می‌خواهم در مورد تصمیم غافلگیر کننده شما بپرسم. اعلام عدم بازگشت شما به ایران غیر منتظره بود

ابتدا باید از باشگاه سپاهان و امیر قلعه‌نویی تشکر کنم که به من فرصت کار دادند، من در 3 هفته اخیر که شرایط باعث شد چنین تصمیمی بگیریم لحظات سختی را پشت سر گذاشتم و یک تصمیم خیلی سخت گرفتم. حقیقتش من 6 فصل در ایران کار کرد و همیشه بعد از تعطیلات برای ادامه کار خودم به موقع برگشتم ولی شرایط در حال حاضر فرق می‌کند و اکنون یک وضعیت دشوار برای همه به وجود آمده زیرا این ویروس همه گیر است.

من به ایران بر نمی‌گردم، زیرا احساس راحتی نمی کنم و می ترسم این ویروس مرا بگیرد، دلیل دوم نیامدن من به ایران هم این است که پایان قرارداد من در تاریخ 1 ژوئن (12 خرداد) به پایان رسید و دیگر قراردادی ندارم.

یکی از دلایل دیگری که برای نیامدن شما به ایران مطرح شده داستان تلاش شما برای انتقال پیام نیازمند به پرتغال و اعتراض هواداران سپاهان شما است که گفته می‌شود را ناراحت کرده و باعث شده شما این تصمیم را بگیرید.

تعدادی از افراد این مورد را مطرح می‌کنند و می‌گویند من قصد دارم پیام را به پرتغال منتقل کنم ولی این یک خبر کاملاً جعلی است. من یک مربی حرفه‌ای و فردی درست هستم که همیشه راه صداقت و سلامت کاری را در پیش گرفته‌ام و این چیزیست که پدرم به من آموخته است. او به من یاد داده وقتی شب می‌خواهم بخوابم به بالش خودم می‌گویم من در وضعیت صلح قرار دارم و هرگز خودم را به شیطان نمی‌فروشم. بنابراین مسائلی که به من نسبت داده شد نادرست است.

 از شما به عنوان تأثیرگذارترین مربی دروازه‌بان‌ای ایران در سال‌های اخیر یاد می‌شود و جدایی شما می‌تواند خبر بدی برای فوتبال ایران باشد.

از این بابت خدا را شکر می‌کنم و بسیار خوشحالم که توانستم در مسئولیت خودم تاثیرگذار ظاهر شوم. در ایران تلاش من بر این بوده که دانش و تجربیات خودم را به مربیان جوان انتقال دهم و از این به بعد هم اگر چنین کمکی از دستم بر بیاید آن را انجام خواهم داد.

 از این این اسامی بهترین و مستعدترین گلری که با او کار کردید کدام یک بود؟

من قبل از شروع کار در ایران با دروازه‌بانان بزرگی مثل ریکاردو پریرا گلر تیم ملی پرتغال، براکالی (پورتو)، فابیانو فریتاس(فنرباغچه) و اوبلاک (اتلتیکو مادرید) کار کرده‌ام و همیشه این را می‌گویم برای من همه دروازه‌بان‌ها چه این نفراتی که نام بردم و چه گلرهای ایرانی خودم به یک اندازه ارزش قائلم و سزاوار احترام من هستند.

 آیا گلری در ایران در این سال‌ها بوده که دوست داشتید او را تمرین بدهید ولی فرصت همکاری پیش نیامده باشد؟ مثلاً دوست داشتید فرصت همکاری با علیرضا بیرانوند را داشته باشید؟

به طور کلی باید بگویم که من کار با دروازه‌بان‌ها را دوست دارم و کار دوست داشتنی من است. کار اصلی من آموزش حیوانات است. من می‌دانم اگر یک دروازه‌بان با دانش و بر اساس متد‌های علمی تمرین نکند پیشرفت نمی‌کند و چیز‌های خوبی فرا نخواهد گرفت. مسائل کاربردی، تکنیکی، روانشناسی، مدت‌های آموزشی و چیزهایی از این قبیل. تمرین دادن گلرها فقط با شوت به سمت دروازه انجام نمی‌شود چرا که در این صورت چیزی شبیه تمرینات سیرک خواهد شد.

 آیا منتظر این باشیم که شما روزی دوباره به ایران برگردید و در اینجا فعالیت کنید؟

من هرگز این را نگفته‌ام که نمی‌خواهم دیگر هیچ وقت به ایران برگردم. فقط می‌گویم که در حال حاضر برنمی‌گردم و دلیلش هم شیوع ویروس کرونا است. من ایران را دوست دارم و همیشه تمام تلاش خودم را برای بهبود دروازه‌بان‌های انجام می‌دهم. اتفاقا دوست دارم یک روز در تیم ملی ایران کار کنم و اینکه یک بخش برای تربیت دروازه‌بان‌ها و مربیان دروازه‌بانی بسازم. فقط خدا در مورد آینده می‌داند.
 ابتدای مصاحبه از تجربه خوب همکاری با امیر قلعه‌نویی صحبت کردید. شما 3 سال با هم همکار بودید. فکر می‌کنید او بتواند در سطح اول فوتبال پرتغال مربیگری کند؟

بله چرا که نه. به نظر من آقای قلعه‌نویی می‌تواند در لیگ پرتغال فعالیت کند و ممکن است یک روز چنین اتفاقی رخ بدهد.

پس از 6 سال کار و زندگی در ایران، کشور ما را چطور به هموطنانتان معرفی می‌کنید؟

ایران یک کشور خارق العاده است. فکر می‌کنم این عبارت برای توصیف آن کافی باشد.

و به عنوان سوال پایانی، شما امروز که از ایران رفته‌ای خودت را بیشتر طرفدار کدام تیم سابقت می‌دانی؟ تراکتور، ذوب آهن و یا سپاهان؟

من هوادار تمام تیم‌هایی هستم که تا کنون در آن کار کرده‌ام و برای همه آنها آرزوی موفقیت دارم.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا