آرنا ورزشی
موضوعات داغ

لیست ۶۰ نفره تیم ملی آماده شد!

امیر قلعه‌نویی نصف لیست را جوان می‌کند. قلعه‌نویی و دستیارانش فهرست جدیدی برای دعوت به تیم ملی انتخاب کردند.

آرنا نیوز::  امیر قلعه‌نویی پس از جام ملت‌های آسیا مشغول انجام کارش در تیم ملی است و به همراه جمعی از اعضای کادر فنی خود لیست جدیدی را قرار است اعلام کنند تا در مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 وارد اردو شوند.

به گزارش آرنا ورزشی، تیم ملی فوتبال ایران باید در روزهای دوم و هفتم فروردین‌ماه 1403 در مرحله نخست مقدماتی جام جهانی 2026 دو بازی رفت و برگشت را مقابل ترکمنستان انجام بدهد که امیر قلعه‌نویی به همین منظور قرار است لیست نفراتش را مشخص کند و سورپرایزهایی هم برای این دو بازی خواهد داشت.

امیر قلعه‌نویی پروژه جوان‌سازی تیم ملی ایران را خیلی زود در دستور کار قرار داده و می‌خواهد از فیفادی پیش رو، فهرست نهایی را برای دو مسابقه مقابل ترکمنستان، با حضور پرشمار بازیکنان زیر 23 سال اعلام کند و برخی بازیکنانی که در جام ملت‌های آسیا حضور داشتند را کنار بگذارد.

مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران احتمالا تا روز بیست و هفتم اسفندماه ادامه پیدا می‌کند و پس از آن هم بازیکنان حاضر در فهرست تیم ملی به اردو خواهند رفت و قلعه‌نویی یک لیست جوان‌تر نسبت به قبل را اعلام خواهد کرد.

سرمربی تیم ملی ایران قصد دارد روز سه‌شنبه فهرست 60 نفره و جدیدی را آماده کند که از این جمع پرشمار، 30 بازیکن زیر 23 سال هستند و پروژه جوان‌سازی انجام خواهد شد.

امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی ایران در گفت‌وگوی تلویزیونی خود عنوان کرد: فردا (سه‌شنبه) می‌خواهیم لیست 60 نفره انتخاب کنیم. فکر نمی‌کنم در تاریخ فوتبال ایران هیچ کادر فنی‌ای مثل ما وقت گذاشته باشد و آنالیز کند. ما برنامه آینده خودمان را پس از جام ملت‌ها طراحی کردیم و الان یک لیست 30 نفره هم برای بازیکنان زیر 23 سال داریم.

او ادامه داد: با وجود اینکه حال خوبی هم نداریم، همکاران ما آمدند و یک لیست 30 نفره را تهیه کردند که این بازیکنان زیر نظر گرفته شوند تا در مرحله مقدماتی جام جهانی در 2 فروردین مقابل ترکمنستان استفاده شوند که اسامی آنها را فعلا نمی‌گوییم. با اینکه حال و روزمان خوب نبود، اما دو جلسه در این زمینه داشتیم و در این زمینه تلفنی با آنتونیو (مربی تیم ملی) صحبت کردیم.

سرمربی تیم ملی تاکید کرد: یک تیم خوب داریم ولی باید آن را قوی‌تر کنیم و روح تازه‌تر به آن بدهیم. پس تغییرات ما باید آغاز شود و از 2 فروردین این کار را انجام خواهد شد.

قلعه‌نویی یادآور شد: آنطور که بخواهیم تغییرات آن چنانی انجام بدهیم، امکان پذیر نیست. شاید 10 بازیکن جوانی که بتوانند الان به تیم ملی کمک کنند را نداشته باشیم، اما باید این کار را شروع کنیم و هزینه کارمان را بدهیم.

او ادامه داد: ما باید با شیب ملایم این کار را کنیم. الان مثلا اگر بخواهیم طارمی را کنار بگذاریم، باید یک نیرویی وجود داشته باشد که 50 درصد از کارش را انجام بدهد یا نه. شاید خیلی از این 30 نفر در گذشته در اردوهای ما دعوت شده باشند. خیلی‌ها در مینی‌کمپ بودند و الان در لیگ برتر تاثیرگذار هستند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا