جامعه

جزئیات بازگرداندن هزینه سرویس مدارس

رئیس اداره توسعه انجمن‌های اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش، شرایط بازگرداندن شهریه اسفند تا پایان سال سرویس مدارس را توضیح داد.

به گزارش سرویس جامعه آرنا ، محمدرضا، ولی زاده درباره هزینه سرویس مدارس از اسفند ماه تا پایان سال تحصیلی اظهار کرد: استان‌ها منتظرند وزارت آموزش و پرورش در این باره تعیین تکلیف کند، ما فروردین اعلام کردیم، چون خدماتی از بابت حمل و نقل در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد ارائه نشده، مدارس از دریافت هزینه سرویس خودداری کنند.

وی افزود: تعیین تکلیف نهایی سرویس مدارس باید همزمان با پایان سال تحصیلی مشخص شود؛ یکی دیگر از موارد هزینه سرویس اسفند ماه مدارس است که در اردیبهشت ماه بخشنامه دیگری ارسال و تأکید کردیم قرارداد سرویس مدارس در پایان اسفند باید فسخ شود یعنی تا پایان اسفند تسویه حساب نهایی انجام شود و هر چند روزی که خدمات ارائه نشده است هزینه‌ای از خانواده‌ها دریافت نشود.

رئیس اداره توسعه انجمن‌های اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: از طریق کارگروه ماده ۱۸ هر استان و شهر باید موضوع هزینه سرویس مدارس پیگیری شود و وقتی موضوع توسط فرماندار امضا و ابلاغ شد اجرای آن مصوبه برای تمام سازمان‌ها و نهاد‌ها مثل شهرداری و تاکسیرانی الزامی است.

ولی زاده بیان کرد: رانندگان سرویس مدارس می‌گویند که اسفند را آماده به کار بودند و هزینه سرویس را می‌خواهند از سوی دیگر خانواده‌ها هم می‌گویند خدماتی دریافت نکرده‌اند در اینجا مدیران مدارس باید خانواده‌ها را توجیه کنند و شرایطی پیش آید تا در راستای همدلی و درک متقابل همدیگر حرکت کنند.

وی افزود: مدارس توافق کنند تا اگر پیمانکار پول شهریه اسفند ماه را دارد، برگرداند؛ برخی پیمانکاران می‌گویند پول را به راننده‌ها دادیم و در اینصورت متضرر می‌شویم؛ در اینجا مدارس اگر می‌توانند با خانواده‌ها برای پرداخت شهریه اسفند توافق کنند و اگر خانواده‌ها رضایت ندارند باید شهریه سرویس اسفند ماه به خانواده‌ها برگردانده شود.

رئیس اداره توسعه انجمن‌های اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: پیمانکار، تضمین بانکی نزد مدیر مدرسه دارد و طبیعتاً مدیر مدرسه با توجه به ضمانت‌نامه بانکی یا پول بلوکه شده در حساب می‌تواند پول را به خانواده‌ها برگرداند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا