جامعه

اروپا: ساخت واکسن کرونا یکسال زمان می‌برد

آژانس بهداشتی اتحادیه اروپا پنجشنبه شب اعلام کرد که واکسن کووید -۱۹ در بهترین حالت ممکن، به یک سال زمان برای دریافت مجوز نیاز دارد.

به گزارش سرویس جامعه آرنا ،”مارکو کاوالیری” رییس بخش واکسن آژانس بهداشتی اتحادیه اروپا در یک کنفرانس مطبوعاتی که از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد، افزود: براین باوریم که اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، امکان دارد تا یکسال دیگر واکسن کرونا بتواند مجوز [استفاده] را دریافت کند.

• به کانال تلگرام و پیج اینستاگرام آرنانیوز بپیوندید …  ⇒

وی افزود: اگر تأثیرگذاری برخی واکسن‌های آزمایش شده به اثبات برسد، توسعه واکسن سال‌ها طول می‌کشد.
کاوالیری با استناد به آزمایش‌های بالینی جاری گفت که موفقیت درمان کووید-۱۹ احتمالا پیش از تابستان سال جاری امکان پذیر خواهد بود.

در حال حاضر حدود ۱۰ واکسن «احتمالی»، درحال آزمایش در مراحل پیشرفته در چین، بریتانیا، آلمان و آمریکا هستند

براساس تازه‌ترین گزارش سازمان جهانی بهداشت ، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان به ۴ میلیون و ۴۸۵ هزار و ۲۰۴ رسیده است که از این تعداد یک میلیون و ۶۸۷ هزار و ۳۱۵ نفر بهبود یافته‌اند و حدود ۳۰۰ هزار و ۶۰۴ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

بیماری جدید کرونا موسوم به کووید-۱۹ از ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبئی چین شیوع یافت.

علایم این ویروس ۸۰ درصد شبیه به سندرم حاد تنفسی «سارس» بوده و از طریق سرفه و عطسه به دیگران سرایت می‌کند. در حالی که نخستین علایم ویروس کرونا به تب بالا، گلودرد، سرفه، تنگی نفس و اسهال ظاهر می‌شود، در مراحل بعدی باعث ذات الریه و نارسایی کلیه شده و در نهایت ممکن است منجر به مرگ فرد شود.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا