بین الملل

روابط اروپا و روسیه از دیدگاه مکرون

رئیس‌جمهور فرانسه از سران اتحادیه اروپا خواست چارچوب روابط کوتاه، میان و بلندمدت با روسیه را به طور کلی از نو تعریف کنند.

به گزارش سرویس بین‌الملل سایت آرنا نیوز، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، با بی‌اثر توصیف کردن تحریم‌های اروپایی علیه روسیه، از رهبران کشور‌های عضو اتحادیه اروپا خواست تا چارچوب روابط با مسکو را به‌شکل بنیادین از نو تعریف کنند.

او که برای شرکت در اجلاس شورای اتحادیه اروپا به بروکسل سفر کرده است، گفت: «سیاست تحریم علیه روسیه و بلاروس به پایان خود رسیده و اروپا نباید صرفا نقل واکنشی بازی کند بلکه باید روابط کوتاه، میان و بلندمدت با روسیه را تعریف کند.»

رئیس‌جمهور فرانسه در پاسخ به پرسش یک خبرنگار درباره کارآیی تحریم‌ها علیه روسیه و بلاروس، ضمن تاکید بر بی‌اثری مجازات‌های اقتصادی و محدودیت‌ها علیه رهبران این دو کشور گفت: «با حرف شما موافقم، ولی چه راه دیگری در سر دارید؟»

اظهارات مکرون در حالی مطرح شده است که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، در اظهاراتی با اشاره به تمایل مسکو برای تداوم روابط با اتحادیه اروپا گفت: روسیه آماده است تا همکاری‌های نزدیک خود را با اتحادیه اروپا و صرفا براساس برابری و احترام متقابل از سر گیرد.

روابط اتحادیه اروپا با روسیه در ماه‌های گذشته و به‌ویژه پس از مسمومیت الکسی ناوالنی، منتقد دولت مسکو و اتهام‌زنی به روسیه در خصوص این مسمومیت، به شدت بحرانی شده است.

تنش در روابط میان اتحادیه اروپا با روسیه روز دوشنبه و در پی فرود آوردن یک هواپیما در فرودگاه مینسک برای بازداشت یکی از منتقدان الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس، بار دیگر شدت گرفت شد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا