سیاست

واکنش نماینده ترامپ به دیدار ظریف با بشار اسد

جفری مدعی شده در صورتی که ایران «واقعاً» نگران ایمنی و سلامت مردم سوریه است از روند سیاسی مورد حمایت سازمان ملل حمایت می‌کرد

آرنا نیوز :: نماینده دولت آمریکا در امور سوریه به دیدار روز دوشنبه وزیر خارجه ایران با رئیس‌جمهوری سوریه واکنش نشان داد.

به گزارش آرنا ، «جیمز جفری»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور سوریه روز سه‌شنبه درباره دیدار «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران با «بشار الاسد»، رئیس‌جمهور سوریه بیانیه‌ای صادر کرد.

جفری مدعی شده در صورتی که ایران «واقعاً» نگران ایمنی و سلامت مردم سوریه است از روند سیاسی مورد حمایت سازمان ملل حمایت می‌کرد.

این مقام آمریکایی همچنین بدون اشاره به نقش نیروهای هم‌پیمان ایران در مبارزه با گروه‌های تروریستی در سوریه گفته اگر ایران حامی مردم سوریه است باید نیروهای هم‌پیمان خودش را از کل خاک سوریه بیرون کند.

محمدجواد ظریف روز دوشنبه در رأس هیأتی سیاسی به دمشق سفر و با بشار الاسد رئیس جمهور و ولید المعلم وزیر خارجه سوریه دیدار و گفتگو کرد.

ظریف را در این سفر علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و حمیدرضا دهقانی پوده دستیار وزیر و مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه همراهی کردند.

سوریه از سال ۲۰۱۱ صحنه ناآرامی‌ها و درگیری‌های مرگبار است. گزارش‌های متعددی حاکی است آمریکا و برخی از متحدان این کشور از گروه‌های شبه‌نظامی و تروریستی در حال پیکار با دولت مرکزی سوریه حمایت کرده‌اند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا