اقتصاد

ماسک های لاکچری 11 میلیونی!

ماسک لاکچری از 50 هزار تا یازده میلیون تومان . تولید ماسک لاکچری در حال تبدیل شدن به یک صنعت پرسود در جهان است ،عده ای این ماسک های گرانقیمت را از کجا و به قیمتی می خرند؟

آرنا نیوز :: دیدن چهره‌های پوشیده شده با ماسک در این روزهای درگیر با کرونا ، تقریبا تصویری عادی در سراسر جهان شده است و احتمالا چند دهه آینده از ما در تاریخ به عنوان مردمی یاد می شود که مجبور بودیم همیشه ماسک به صورت داشته باشیم و از دوره ما به عنوان دوره ماسک داران یاد خواهند کرد.

اما در همین دوران که در بسیاری از کشورها به دلیل بالا رفتن آمار کرونا استفاده از ماسک اجباری شده بارها و بارها تصاویری خنده دار از خلاقیت های مردم را که در ساخت ماسک به کار برده اند،دیده ایم مثل استفاده از بطری های بزرگ آب معدنی، ماسک روزنامه ای ، ماسک با پوست های میوه و … این حجم استفاده مردم از ماسک علاقه مندان به مد را مجبور کرد تا با کمی خلاقیت این تکه سفید خسته کننده بر صورت را برای عده ای جذاب‌تر کنند و به همین دلیل برندهای مختلف و البته مطرح هم شروع به ساخت ماسک کردند. درآمد بالای برندها از فروش ماسک شرایطی را به وجود آورده که کم کم باید به صنعت ماسک لاکچری هم سلام کنیم. به نظر می رسد این درآمد، کیم کارداشیان را هم به فکر انداخته تا ماسک با مارک کیم کارداشیان و خواهران تولید کند که مورد توجه کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفته است .

به همین دلیل امروز سعی کرده ایم نگاهی به قیمت ماسک های مختلف در کشور خودمان و البته جهان بیندازیم و ببینیم صاحبان برندها چطور ماسک هایی را که کمترین کارایی نسبت به ماسک های سه لایه پزشکی دارند با قیمت های گزاف به مردم می فروشند و برخی از پولدارها این ماسک های لاکچری را می خرند آن هم به این دلیل که تفاوتشان را با بقیه نشان دهند.

• به کانال تلگرام و پیج اینستاگرام آرنانیوز بپیوندید …  ⇒

مرکز فروش ماسک های لاکچری

این روزها یکی از مهم ترین جاهایی که می توان کالاهای قاچاق، غیر قانونی و حتی لاکچری را خرید، اینستاگرام و تلگرام است. آن هم در پیج ها و کانال هایی که نه اجاره پرداخت می کنند، نه مالیات و نه هزینه های جانبی دارند. البته برخی از این صفحات و کانال هاممکن است حتی کالایی که پولش را پرداخت کرده اید به شما تحویل ندهند و برخی دیگر هم ممکن است اجناس قلابی یا دست دوم را به اسم جنس اصل و آک به شما بفروشند. به هر حال اگر قصد خرید ماسک لاکچری را هم دارید کافی است سری به پیج های اینستاگرامی یا کانال های تلگرامی مخصوی فروش ماسک بزنید و انواع مختلف ماسک از جمله ماسک عروسکی، چرم، گلدوزی یا روبان دوزی، ماسک ست با شال یا شیلد را ببینید.

ماسک های بهداشتیماسک بهداشتی

هرچند هنوز هم ماسک های پزشکی و دستکش لاتکس در داروخانه ها به ندرت پیدا می شود اما انواع ماسک های سه لایه و N95 و دستکش لاتکس از همان زمان شیوع کرونا در اینستاگرام و تلگرام موجود بود و لحظه ای قیمت های آن بالا و پایین می رفت. اما هم اکنون قیمت هر ماسک سه لایه بهداشتی در اینستاگرام 1800تومان، ماسک N95 فیلتردار 55 هزار تومان و دستکش لاتکس 100 عددی هر بسته 90 هزار تومان موجود است.

ماسک های پارچه ای 25 تا 50 هزار تومانماسک پارچه ای

با جست و جو در اینستاگرام و تلگرام به راحتی می توانید کانال ها و پیج هایی را که ماسک های لاکچری می فروشند ، پیدا کنید. جالب این جاست که معمولا قیمت ماسک ها در بیشتر صفحات و کانال ها نزدیک به هم هستند و به نظر می رسد مرجع قیمت دهی آن ها یکی است و معمولا مدل ها هم شبیه به هم هستند. به هر حال اگر قصد خرید ماسک پارچه ای دارید که معمولا کارایی برای مقابله با کرونا ندارد باید برای ماسک‌های پارچه‌ای طرح‌دار، گلدوزی و روبان‌دوزی در فضای مجازی مبلغی حدود 25 تا ۵۰ هزار تومان هزینه کنید. البته ماسک های عروسکی مخصوص کودکان هم 15 تا ۲۵ هزار تومان قیمت دارد.

ست ماسک با شیلد و شال 195 هزار تومان

در این میان برخی از صفحات اینستاگرامی سلیقه به خرج داده اند و برای این که پول بیشتری به جیب بزنند از ترکیب ماسک و شال استفاده کرده اند و این ترکیب را حدود 150 هزار تومان می فروشند. شاید برای تان جالب باشد که بدانید برخی ها حتی کمی خلاقانه تر عمل می کنند و با دوختن یک روبان هم رنگ با شال و ماسک به یک شیلد، 45 هزار تومان به قیمت این ست اضافه می کنند و آن را 195 هزار تومان می فروشند.

ماسک چرمی 189 هزار تومانماسک چرمی

شاید شما هم اگر مثل من از دوران جوانی گذر کرده باشید این ماسک ها را نپسندید اما به گفته ادمین صفحه ای که از این ماسک ها می فروخت این روزها جوان ترها عاشق این مدل ماسک اند و فروش بالایی هم دارد. شما برای خرید این ماسک ها باید 189 هزار تومان هزینه کنید جالب است که با نگاهی به چند پیج دیگر و پرس و جوی قیمت ها متوجه شدیم که ماسک چرمی چند لایه در همه جا با همین مبلغ به فروش می رسد.

 

ماسک عروس 200 تا 500 هزار تومانی هم رسیدماسک عروس

در حالی که در جست و جوی ماسک های لاکچری بودیم به مورد عجیب ماسک عروس هم برخوردیم که برای مان جالب بود. به نظر می رسد برخی در این ایام کرونا هم حاضر نیستند مراسم عروسی ساده ای برگزار کنند و برای متفاوت بودن حاضرند پول های هنگفتی بپردازند. هرچند قیمت ماسک عروس مروارید دوزی شده در فضای مجازی بین 200 تا 250 هزار تومان بود اما ما صفحه ای را پیدا کردیم که اختصاصی ماسک عروس درست می کرد. او قیمت ماسک های دست دوزی شده را که با لباس عروس ست شده باشد 500 هزار تومان اعلام کرد و گفت کافی است عکسی از لباس عروس برایشان بفرستیم تا ماسک ست شده با لباس را در کمتر از یک هفته تحویل دهند.

ماسک های خارجی از 8 دلار تا 700 دلارماسک خارجی

ماسک های لاکچری تنها منحصر به کشور ما نیست و در کشورهای دیگر هم ماسک وارد مد شده و برندهای مطرح دنیا به ساخت ماسک هایی که هیچ تضمینی برای در امان ماندن از ویروس ندارد رو آورده اند و حضور برندها را در هفته مد نیویورک که در فوریه بود می شد به وضوح دید. برخی در آمریکا و اروپا پا را فراتر گذاشته اند و برای این که سهم بیشتری از بازار مد داشته باشند رو به ساخت ماسک هایی از جنس پوست مار و تمساح آورده اند که واکنش های زیادی را هم به همراه داشته است.اما برای اطلاع بیشتر از قیمت ماسک در برندهای مختلف به سایت «Cleo» سری زدیم که با ماسک هایی از 8 دلار تا حدود 700 دلار برخوردیم یعنی قیمت ماسک لاکچری حدود 130 هزار تومان تا 11 میلیون تومان بود. البته ممکن است ماسک های گران تری هم وجود داشته باشد یا در آینده ای نزدیک تولید شود که متاسفانه از نگاه ما دور مانده است.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا