اقتصاد

افزایش ۵۶ درصدی صادرات از گمرک هرمزگان با وجود کرونا

در سال گذشته 2.4 میلیارد دلار کالای سرمایه‌ای از گمرکات استان هرمزگان ترخیص شده است که این اقلام نیز سهم 15 درصدی از کل واردات را به خود اختصاص دادند

ناظر گمرکات استان هرمزگان با اشاره به واردات ۸۰ درصدی کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای در سال ۹۸، از افزایش ۵۶ درصدی صادرات غیر نفتی در فروردین ماه امسال با وجود کرونا از گمرکات استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش سرویس اقتصاد آرنا ، ابوالفضل اکبرپور با بیان اینکه در سال 98 بیش از 16 میلیارد دلار کالا به وزن 8 میلیون تن از طریق گمرکات استان هرمزگان ترخیص شده است، گفت: بیش از 14 میلیارد دلار از این کالاها واسطه‌ای و سرمایه‌ای بوده که وزن این اقلام نزدیک به 6‌.5 میلیون تن بوده است.

به گفته مدیرکل گمرک شهید رجایی بندرعباس، در سال گذشته 10.5 میلیارد دلار انواع کالاهای واسطه‌ای به وزن بیش از 6 میلیون تن از گمرکات استان ترخیص شده است که این اقلام سهم 65 درصدی از کل واردات یک ساله را از آن خود کرده‌اند.

• به کانال تلگرام و پیج اینستاگرام آرنانیوز بپیوندید …  ⇒

وی افزود، همچنین در سال گذشته 2.4 میلیارد دلار کالای سرمایه‌ای از گمرکات استان هرمزگان ترخیص شده است که این اقلام نیز سهم 15 درصدی از کل واردات را به خود اختصاص دادند.

اکبرپور ادامه داد، بر اساس آمارهای عملکرد گمرکات استان هرمزگان تنها یک میلیارد دلار کالاهای مصرفی از گمرکات استان ترخیص شده است که سهم این اقلام از واردات یک ساله تنها 6 درصد می باشد. به این ترتیب 80 درصد از واردات سال قبل واسطه‌ای و سرمایه‌ای بوده است.

ناظر گمرکات استان هرمزگان گفت: در فروردین سال جاری نزدیک به 10 هزار میلیارد تومان به وزن 2 میلیون تن کالا از گمرکات استان صادر شده است.

همچنین ارزش صادرات غیر نفتی طی فروردین سال جاری 1.7 میلیارد دلار و معادل 1.5 میلیون تن بوده است.

وی افزود، در این مدت بیش از 500 هزار تن انواع کالا از گمرکات استان وارد شده که معادل ارزی ان حدود 600 هزار دلار میباشد.

اکبر پور ادامه داد، واردات کالا طی این مدت به لحاظ وزنی 21 درصد رشد کرده است.

این ‌مقام مسئول تاکید کرد، با وجود شیوع بیماری کرونا صادرات غیر نفتی از 1.1 میلیارد دلار در فروردین سال 98 به 1.7 میلیارد دلار در فروردین امسال رشد کرده است که این تغییر معادل 56 درصد افزایش می‌باشد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا