اقتصاد

پیش‌بینی میزان افت برای اقتصاد اسپانیا به خاطر کرونا

بانک مرکزی اسپانیا پیش‌بینی کرد: در صورتی که قرنطینه در این کشور 8 تا 12 هفته به طول ‌انجامد، اقتصاد این کشور 6.8 تا 12.4 درصد سقوط خواهد کرد

آرنا نیوز :: بانک مرکزی اسپانیا پیش‌بینی کرد: در صورتی که قرنطینه در این کشور 8 تا 12 هفته به طول ‌انجامد، اقتصاد این کشور 6.8 تا 12.4 درصد سقوط خواهد کرد.

به گزارش آرنا ، بانک مرکزی اسپانیا، اعلام کرد: تداوم قرنطینه در این کشور بین 8 تا 12 هفته، به کاهش 6.8 تا 12.4 درصدی تولید ناخالص داخلی در این کشور منجر خواهد شد.

بنا به اعلام این بانک، که البته سناریوهای مختلفی را در این زمینه پیش‌بینی کرده است، اقتصاد اسپانیا همانند دیگر کشورها، به شدت از گسترش شیوع کرونا، آسیب دیده است.

بانک مرکزی اسپانیا اعلام کرد: بحران و بی‌ثباتی بزرگی همچنان پیش روی این کشور قرار دارد.

در گزارش این بانک، آمده است: نتایج سناریوهای مختلفی که مورد بررسی قرار گرفته‌اند، نشان می‌دهد که تولید ناخالص داخلی در اسپانیا، به میزانی که در تاریخ معاصر، بی‌سابقه بوده است، کاهش خواهد یافت.

البته قالب بررسی‌ها حاکی از آن است که در نیمه دوم سال جاری، شاهد بهبود اوضاع خواهیم بود و در سال 2021 رشد اقتصادی این کشور به 5و نیم تا 8 و نیم درصد افزایش خواهد یافت.

صندوق بین المللی پول هفته گذشته، پیش‌بینی کرد که اسپانیا، با بحران اقتصادی روبرو شده که حتی از تبعات بحران اقتصادی سال 2008 برای این کشور شدیدتر است.

این صندوق همچنین هشدار داد: در سایه شیوع ویروس کرونا،و خانه نشینی مردم این کشور، نرخ بیکاری در اسپانیا به 20.8 درصد افزایش خواهد یافت.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا