اقتصادبرگزیده ها

اخبار جدید درباره یارانه کرونا

مقام‌های دولتی از اختصاص بسته کمک معیشتی و مالیاتی به خانوارهای فاقد درآمد ثابت و اصناف خبر دادند که حدود یک و نیم میلیون خانوار توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها شناسایی شدند و این هفته اولین بسته حمایتی در برابر زیان‌های ناشی از کرونا را دریافت خواهند کرد.

یک مقام مسئول در سازمان برنامه و بودجه زمان کمک بسته حمایتی را هفته جاری اعلام کرده است و معاون سازمان امور مالیاتی نیز از تنفس یک ماهه در وصول مالیات ارزش افزوده خبر داده است.
رئیس امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه گفت: حدود یک و نیم میلیون خانوار توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها شناسایی شده‌اند و این هفته اولین بسته حمایتی در برابر زیان‌های ناشی از کرونا را دریافت خواهند کرد.

رضا عوض‌پور رئیس امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه نیز در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: دولت دو بسته حمایتی برای شاغلان فاقد درآمد ثابت در دستور کار دارد یکی بحث خرید اعتباری به گونه‌ای که کارگران ساختمانی و کارگران فصلی و روزمزد و دستفروشان و رانندگان تاکسی و کارگران رستوران‌ها می‌توانند یک تا دو میلیون تومان خرید اعتباری انجام دهند.

وی افزود: در برآورد اولیه ما حدود سه میلیون خانوار مشمول این طرح شناسایی شده‌اند و این تسهیلات با کارمزد ۴ درصد است و پس از ثبت نام متقاضیان و استحقاق سنجی افراد، به نوبت پرداخت خواهد شد.

عوض‌پور ادامه داد: در مرحله دوم حدود یک و نیم میلیون خانواری که حتی دارای درآمد متغیر هم نبودند توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها شناسایی شده‌اند و در هفته جاری اولین بسته حمایتی را دریافت خواهند کرد.

وی گفت: مبالغ دریافتی این افراد برای خانوار یک نفره ۲۰۰ هزار تومان، خانوار دو نفره ۳۰۰ هزار تومان، خانوار سه نفره ۴۰۰ هزار تومان، چهار نفره ۵۰۰ هزار تومان و خانوار پنج نفره یا بیشتر رقم ۶۰۰ هزار تومان خواهد بود.

بسته مالیاتی دولت
محمود علیزاده، معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی کشور نیز گفت: با توجه به شرایط کنونی که متاثر از کرونا است بسته پیشنهادی سازمان امور مالیاتی را در نامه‌ای به ستاد مقابله با بحران کرونا ارائه کردیم که بخشی از آن تایید شده است.

وی تصریح کرد: بخشی از موارد تاییدشده درباره بازپرداخت‌های مالیاتی صنوف از این قرار است که سررسید‌های پرداخت مالیات ارزش افزوده که تا ۱۵ فروردین‌ماه بود به ۳۱ اردیبهشت ۹۹ موکول شد.

معاون سازمان امور مالیاتی کشور افزود: در این راستا تمام هیات‌های حل اختلافی که در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ موعد برگزاری داشتند تا پایان فروردین‌ماه لغو و به ۳۱ اردیبهشت موکول شد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا