حوادث

سیل سیستان | خطر حضور گاندوها همزمان با نبود مواد غذایی

بارانی که از ابتدای هفته گذشته در سیستان و بلوچستان آغاز شد، تا امروز منجر به سرریزشدن چهار سد و جاری‌شدن سیلاب در ١۶ شهرستان و صدها روستا شده است.

به گزارش سرویس حوادث آرنا، بارانی که از ابتدای هفته گذشته در سیستان و بلوچستان آغاز شد، تا امروز منجر به سرریزشدن چهار سد و جاری‌شدن سیلاب در ١۶ شهرستان و صدها روستا شده است.

این درحالی است که علاوه بر نبود آب و غذا در شماری از روستاهای حادثه‌دیده برخی نیز از خطر حضور گاندوها خبر می‌دهند.
از سوی دیگر برخی از گلایه‌ها به‌دلیل رسیدگی‌نکردن مناسب به سیل‌زده‌ها نیز شنیده می‌شود. با این حال روز شنبه وزیر کشور پس از برگزاری انتخابات و با تاخیر راهی این استان شد.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان تا امروز، بیش از ١٠ هزار نفر در این سیل آسیب دیده‌اند.

همچنین به گفته فرمانده قرارگاه شهید فولادی چابهار این افراد به آب آشامیدنی، غذا، پتو، چادر و وسایل بهداشتی دسترسی ندارند.

در گزارش‌ها آمده که «خاش»، «سیب و سوران»، «فنوج»، «ایرانشهر»، «میرجاوه»، «نیکشهر»، «دلگان»، «چابهار»، «سراوان»، «زاهدان»، «نیمروز»، «سرباز»، «کنارک» و «مهرستان» و «دشتیاری» از این سیل آسیب دیده‌اند، اما همه می‌گویند وضعیت دشتیاری و «تلنگ» قصرقند وخیم‌تر است.

طبق همین گزارش‌ها، در یک‌شبانه‌روز ۲۶۰ میلی‌متر باران آمد، آن هم در منطقه‌ای که متوسط بارش یک‌سال در آن ۱۲۰ میلی‌متر است. تقریباً تمام ۷۴ پارچه آبادی و روستای بخش تلنگ قصرقند، درگیر سیلی شدند که نتیجه چهار شبانه‌روز بارش شدید بود.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا