بین الملل
موضوعات داغ

توهین بایدن به پوتین بی پاسخ نماند

سخنگوی کرملین به اظهارات توهین آمیز رئیس جمهور آمریکا علیه پوتین واکنش نشان داد.

آرنانیوز:: جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده دیروز جمعه در اظهاراتی توهین آمیز ضمن انتقاد از ولادیمیر پوتین، همتای روس خود او را «اراذل و اوباش» خواند.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا به نقل از باشگاه خبرنگاران، رئیس جمهور آمریکا به خود اجازه داده بود در مراسم سالانه شام «دوستان ایرلندی» بی ادب باشد.

او از نمایندگان کنگره خواست به بسته جدید اوکراین رای مثبت دهند و متحدان آمریکا در مقابل رئیس جمهور روسیه بایستند، زیرا «او از دسته اراذل و اوباش است».

رئیس جمهور هنگام سخنرانی در کنگره گفت: «من همچنان از همه اعضای این اتاق می‌خواهم که در مقابل پوتین بایستند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در واکنش به این اظهارات سخیف بایدن گفت که آمریکا «به سختی می‌تواند به یک لفاظی دیگر جو بایدن» علیه ولادیمیر پوتین افتخار کند. پسکوف خاطرنشان کرد که «چنین عباراتی به سران کشور‌ها رنگ نمی‌دهد».

در همین حال، رئیس جمهور روسیه پیشتر قول داده بود که به حملات اوکراین به مراکز رأی گیری در منطقه الحاق شده خرسون پاسخ دهد.

پیشتر، در جریان یک کمپین انتخاباتی در سانفرانسیسکو، بایدن در خصوص پوتین صحبت کرده و گفته بود: ما پسران عوضی دیوانه‌ای مثل این پسر پوتین و دیگران داریم و همیشه باید نگران درگیری هسته‌ای باشیم.

بایدن بار‌ها به پوتین توهین و او را «قاتل» توصیف کرده و باعث ایجاد اختلاف دیپلماتیک شده است. در مقابل نیز رئیس‌جمهور روسیه با آرزوی سلامتی برای بایدن در پاسخ به توهین‌های او گفت که ارزیابی دیگران مانند نگاه کردن در آینه است.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا