بین الملل

الحوثی: با آمریکایی ها مستقیما گفت‌وگو نمی کنیم

عضو شورای عالی سیاسی یمن در سخنانی تاکید کرد که صنعا به‌صورت مستقیم با آمریکایی‌ها گفت‌وگو نخواهد کرد.

آرنا نیوز :: «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن و از رهبران جنبش انصارالله در گفت‌وگو با روزنامه ایتالیایی «لا رپوبلیکا» دراین‌باره اظهار کرد: ما فقط کشتی‌های مرتبط با اسراییل را هدف قرار می‌دهیم که به بنادر اشغالی اسراییل می‌روند یا وارد بندر «ایلات» می‌شوند.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا، الحوثی گفت: نیروهای مسلح یمن بارها تاکید کرده‌ هر کشتی‌ای که به اسراییل مربوط نمی‌شود، هدف حمله قرار نخواهد گرفت.

الحوثی تاکید کرد: ما قصد نداریم تنگه باب المندب یا دریای سرخ را ببندیم؛ چراکه اگر بخواهیم این کار را انجام دهیم، روش‌های ساده‌تری نسبت به پرتاب موشک وجود خواهد داشت.

وی همچنین اعلام کرد: با وجود درخواست آمریکایی‌ها، اما صنعا به‌صورت مستقیم با آن‌ها مذاکره نکرده است.

الحوثی افزود: به عقیده‌ی ما امکان گفت‌وگوی مستقیم با آمریکایی‌ها وجود ندارد؛ چراکه آن‌ها جنایتکار و تروریست هستند و در صورت وجود هرگونه تماس، از طریق تیم مذاکره‌کننده ما در کشور عمان انجام می‌شود و این تنها راه مذاکرات است.

وی درباره تهدیدها مبنی بر حمله زمینی به یمن نیز تاکید کرد: حمله زمینی احتمالی به یمن منجر به عواقبی برای آمریکایی‌ها خواهد شد که بدتر از درگیری در افغانستان و ویتنام خواهد بود.

یمن در حمایت از غزه با آغاز حملات خود در ۳۱ اکتبر و انجام ده‌ها عملیات پس از آن، تلاش‌های آمریکا و انگلیس را برای شکستن محاصره تحمیل‌شده بر رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ ناکام گذاشته و این عملیات حتی از ناکام‌گذاشتن این تلاش‌ها فراتر رفته و صنعا در پی ائتلاف آمریکایی با انجام حملات به مناطق مختلف یمن، اهداف خود را گسترش داده و حالا کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را نیز شامل می‌شود.

کارشناسان دراین‌باره معتقدند که عملیات بی‌سابقه ارتش یمن علاوه‌بر این‌که مانع از تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای شکستن محاصره دریایی رژیم صهیونیستی شد، توان نظامی‌ای را نشان داد که واشنگتن از آن بی‌اطلاع بود و درواقع معادلات آن را به هم ریخت.

با وجود اصرار صنعا برای تحمیل محاصره دریایی بر رژیم صهیونیستی تا پایان محاصره و تجاوزات غزه و هدف قراردادن کشتی‌های این رژیم و کشتی‌های آمریکا و انگلیس در نتیجه حماقت آن‌ها با حمله به یمن، اما بر حفظ امنیت ناوبری دریایی برای دیگر کشتی‌ها تاکید دارد و اظهارات مقامات آن گواه این نیت است.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا