بین الملل

انصارالله یمن کشتی‌ باری توقیف‌شده را مقصد گردشگری کرد

انصارالله یمن پس از دو ماه از توقیف کشتی «گلکسی لیدر» در دریای سرخ، این کشتی را به یک «جاذبه گردشگری» تبدیل کرد.

آرنا نیوز:: نیروهای انصارالله یمن در ۲۸ آبان ماه گذشته، کشتی انگلیسی “گلکسی لیدر” را در جنوب دریای سرخ توقیف و خدمه آن بازداشت کردند.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا به نقل از یورونیوز، انصارالله پس از توقیف این کشتی آن را مقصد گردشگران کرده است. بازدیدکنندگان که فقط مرد هستند با پرداخت یک دلار خود را با قایق‌‌ به آن می‌رسانند و از قسمت های مختلف کشتی بازدید می کنند.

از زمان آغاز جنگ میان اسرائیل و حماس در غزه، انصارالله یمن در سیاست خود مبنی بر حمایت از فلسطینی‌ها، کشتی‌های تجاری عبوری از دریای سرخ و تنگه باب‌المندب که با اسرائیل مرتبط اند را هدف حملات موشکی و پهپادی خود قرار می‌دهند.

در واکنش به این اقدام انصارالله، چند کشور به رهبری آمریکا توافق کرده‌اند که به طور مشترک با انجام گشت‌زنی در دریای سرخ و خلیج عدن، از کشتی‌های تجاری عبوری از این گذرگاه‌های آبی محافظت کنند. همچنین نیروهای نظامی آمریکا و بریتانیا تاکنون چند بار به یمن حمله کرده‌اند.

با وجود این، انصارالله روی عرشه کشتی توقیف‌شده “گلکسی لیدر” که با پرچم‌های یمن و فلسطین و بنرهایی با شعارهای ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی مزین شده است، از بازدید کنندگان استقبال می‌کنند.

کشتی “گلکسی لیدر” که در اجاره یک شرکت ژاپنی بوده در اصل متعلق به یک شرکت بریتانیایی است که صاحب آن یک تاجر اسرائیلی است.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا