بین الملل
موضوعات داغ

یمن ناوشکن آمریکایی را هدف قرار داد

سخنگوی نیروهای مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع امروز چهارشنبه ۳۱ ژانویه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی هدف حملات موشکی صنعاء قرار گرفت.

آرنا نیوز::ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی را در دریای سرخ با موشک هدف قرار دادیم” ، این بخشی از بیانیه امروز سخنگوی نیروهای مسلح یمن است.

به نقل از سرویس بین الملل آرنا به نقل از فارس، یحیی سریع در ادامه بیانیه‌اش تصریح کرد که ناوهای جنگی آمریکایی و انگلیسی در دریای سرخ و دریای عرب که در تجاوز علیه کشور ما مشارکت دارند، بانک اهداف ما هستند.

ارتش یمن در پی تشدید حملات رژیم اسرائیل به غزه، حمایت کامل خود را از مردم فلسطین اعلام و تاکید کرده است تا زمان تداوم حملات به غزه به هیچ کشتی اسرائیلی و کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها فلسطین اشغالی است اجازه عبور از دریای سرخ و تنگه باب‌المندب را نخواهد داد.

در پی تشدید عملیات‌های نیروی دریایی یمن در دریای سرخ، آمریکا با تشکیل ائتلافی تاکنون چندین بار مناطقی را در غرب و شمال غرب یمن مورد حمله قرار داده است. حمله هوایی مجدد آمریکا و انگلیس به منطقه‌ای در استان الحدیده آخرین تجاوز این ائتلاف به غرب یمن بود که با توقیف یک کشتی انگلیسی در دریای عدن پاسخ داده شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با تاکید بر حق مشروع صنعاء در هدف قراردادن کشتی‌های جنگی انگلیسی و آمریکایی برای دفاع از خود، خاطرنشان کرد: «موضع حمایتی ما از فلسطین ادامه خواهد داشت».

این مقام یمنی در پایان بیانیه امروزش تصریح کرد که نیروهای ما به جلوگیری از حرکت کشتی‌های اسرائیلی و یا کشتی‌های به مقصد فلسطین اشغالی تا توقف کامل جنایات علیه غزه و رفع محاصره ادامه می‌دهند.

حمله یمن


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا