بین الملل

تیم انتقالی بایدن توقف همکاری پنتاگون را تایید کرد

یکی از اعضای تیم انتقالی بایدن از توقف همکاری پنتاگون و مقاومت مقامات این وزارتخانه برای تبادل اطلاعات با تیم رئیس جمهور منتخب خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا به نقل از رویترز، یک مقام تیم جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا، خبر داد معاونان رئیس جمهور منتخب در تلاش برای انتقال روان قدرت از دولت ترامپ هستند، اما با مقاومت برخی از مقامات پنتاگون برای کسب اطلاعات مواجه شده اند.

یوهانس آبراهام، مدیر اجرایی تیم انتقالی بایدن، در گفتگو با خبرنگاران از توقف همکاری برخی از منصوبان سیاسی ترامپ در وزارت دفاع خبر داد آبراهام گفت: ما این هفته نگران توقف ناگهانی همکاری‌ها بودیم.

در اوایل روز گذشته، کریس میلر، سرپرست وزارت دفاع در بیانیه‌ای گفت هیچ یک از جلسات لغو یا رد نشده و برگزاری آن‌ها مجددا برنامه‌ریزی شده است. او اعلام کرد وزارت دفاع و تیم انتقال با مکث دو‌هفته‌ای به دلیل تعطیلات دسامبر موافقت کردند.

این در حالی است که آبراهام چنین توافقی را رد کرد و گفت انتظار دارد وزارت دفاع این تصمیم را لغو کند.

پس از اینکه بایدن در انتخابات ۳ نوامبر، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را مغلوب کرد، تیم دموکرات‌ها از اواخر ماه نوامبر دیدار با مقامات دولت را برای هماهنگی انتقال و تحویل قدرت آغاز کرد. این در حالی است که ترامپ نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری از پذیرفتن شکست خودداری کرده است


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا