بین الملل

پنتاگون: پایگاه‌های ارتش در داخل خاک آمریکا در معرض تهدید حمله قرار دارند

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد پایگاه‌های ارتش در ایالات متحده در خطر حمله مستقیم دشمنان قرار دارد

به گزارش سرویس بین الملل آرنا به نقل از واشنگتن تایمز، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد پایگاه‌های ارتش در داخل خاک ایالات متحده در خطر حمله قرار دارد.

بر این اساس، در گزارش مقامات ارشد پنتاگون تاکید شده است دشمنان آمریکا می‌توانند به طور مستقیم به پایگاه‌های ارتش در داخل خاک ما حمله کنند. مهمترین تهدیدات آمریکا در قرن ۲۱ از سوی دشمنان شامل حملات سایبری، دامن زدن به اعتراضات و حمایت مالی از فعالیت‌های جنایتکارانه است.

دشمنان با پیشرفتی که داشته اند می‌توانند با کمک شبکه‌های پیچیده اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی تاسیسات نظامی ما و هم پیمانانمان را هدف قرار دهند.

برای مقابله با حملات احتمالی باید یک راهبرد چهار جانبه که براساس فناوری پیشرفته باشد، از سوی ارتش مورد پیگیری قرار گیرد. این راهبرد شامل حفاظت از مردم، تقویت آمادگی، نوین سازی و نوآوری در تاسیسات ارتش و ترویج نظارت است.

ساعاتی قبل روزنامه نیویورک تایمز طی گزارشی اعلام کرد وزارت دفاع و وزارت امور خارجه آمریکا نیز از جمله سازمان‌هایی بودند که براثر وقوع حمله سایبری به برخی نهاد‌ها و وزارت خانه‌های این کشور در چند روز اخیر، هک شده‌اند.

راسل گوئماره، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز در این راستا مدعی شده است که، وزارتخانه‌های فوق از گزارش‌ها آگاهی داشتند و در حال حاضر نیز درحال ارزیابی تاثیرات و تبعات آن هستند.

وزارت خزانه داری و تجارت آمریکا در روز یکشنبه مورد حمله سایبری قرار گرفتند که حرف و حدیث‌های بسیاری را بدنبال داشت و بسیاری از مقامات آمریکایی، کشور‌هایی همچون روسیه، چین و ایران را مقصر اصلی این موضوع می‌دانستند.

پس از آن نیز اعلام شد گروهی از هکر‌های روسی توانسته‌اند به ارتباطات داخلی وزارت امنیت داخلی آمریکا دسترسی پیدا کنند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا