بین الملل

دستور پیونگ یانگ به هیئت‌های خارجی خود در خصوص روند انتقال قدرت آمریکا

کره شمالی به هیئت‌های خارجی خود دستور داده است از مداخله کردن در روند انتقال قدرت آمریکا خودداری کنند.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، مقامات سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی با اشاره به اتخاذ موضع بی طرفانه کره شمالی در مورد انتخابات آمریکا و روند انتقال قدرت در این کشور اعلام کردند پیونگ یانگ به هیئت‌های خارجی خود در خارج از این کشور دستور داده است در محافل سیاسی و بین المللی تا حد ممکن از مخالفت با واشنگتن خودداری کنند.

به گفته مقامات سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی، پیونگ یانگ دستور داده در صورت بروز اختلافی با واشنگتن در نهاد‌های بین المللی صرفا سفرای این کشور مسئول رسیدگی خواهند بود. پیونگ یانگ همچنین طی دستوری هرگونه دخالت و اظهار نظر مقامات این کشور در مورد مسئله انتقال قدرت در آمریکا را ممنوع کرده است.

انتقال قدرت جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا به کاخ سفید پس از آنکه اداره خدمات عمومی (GSA) روز دوشنبه به دموکرات‌ها اجازه داد روند را به طور رسمی شروع کنند، رسماً آغاز شد.

کره شمالی در حالی چنین دستوری صادر کرده است که هفته گذشته وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه برخی نهاد‌های این کشور وضع کرد.

این در حالی است که آمریکا و کره شمالی سال‌ها در تلاش برای رسیدن به توافق بودند، اما سال گذشته رایزنی‌های میان دو طرف متوقف شد و آمریکا از کاهش تعداد نظامیان خود امتناع کرد و غیرهسته‌ای‌سازیِ پیونگ یانگ را پیش‌شرط خود دانست.

گفتنی است «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، در سال ۲۰۱۸ برای امضای توافقی در سنگاپور ملاقات داشتند که به موجب آن پیونگ یانگ موظف می‌شد سلاح‌های هسته‌ای خود را کنار بگذارد.

دومین ملاقات این دو در سال ۲۰۱۹ بی‌نتیجه پایان یافت. اگرچه پس از آن هر دو کشور در نظر داشتند رایزنی را از سر بگیرند، تاکنون نتیجه‌ای در این زمینه حاصل نشده است.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا