بین الملل

جنایات جنگی نظامیان استرالیا در افغانستان تایید شد

رئیس نیرو‌های دفاعی استرالیا اعتراف کرد که قتل ۳۹ غیرنظامی افغان به دست نظامیان این کشور تایید شده است

به گزارش سرویس بین الملل آرنا به نقل از سی ان ان، ژنرال «آنگس کمپبل» رئیس نیروهای دفاعی استرالیا امروز اعلام کرد قتل غیرنظامیان افغانستان را به دست نیروهای نظامی استرالیا تایید می‌کند و از این بابت از مردم افغانستان عذر می‌خواهد.

این مقام استرالیایی در یک نشست خبری گفت: صادقانه و کاملاً از مردم افغانستان عذرخواهی می‌کند که این مسئله زندگی خانواده‌ها و جوامع افغانستان را نابود کرده است و موجب درد و رنج بی‌اندازه آنها شده است.

به گفته کمپبل، قربانیان این جنایت ها زندانیان، کشاورزان و دیگر غیرنظامیان (افغان) بوده‌اند. او اضافه کرد «این پرونده شرم‌آور شامل مواردی می‌شود که در آن اعضای جدید گشت‌ استرالیا در پروسه تأسف‌بار موسوم به “خونریزی”، مجبور می‌شد برای آنکه اولین کشتار خود را ثبت کند، به یک زندانی تیراندازی کنند.

در این گزارش آمده است که نظامیان استرالیایی تسلیحات یا بی‌سیم‌هایی را بر روی بدن اجساد غیرنظامی افغان قرار می‌دادند تا نشان دهند آنها در عملیات جنگی کشته شده‌اند.

پس از آنکه رسانه‌های محلی اعلام کردند نیرو‌های ویژه ارتش استرالیا مردان غیرنظامی و کودکان را در افغانستان هدف قرار داده اند، مقامات استرالیا در سال ۲۰۱۶ از آغاز تحقیقات در مورد اقدامات ارتش در سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶ خبر دادند. نتیجه این تحقیقات امروز اعلام شد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا