بین الملل

شرط الهام علی‌اف برای پذیرش میانجیگری بین‌المللی

رئیس جمهوری آذربایجان از میانجیگران بین‌المللی خواست عقب نشینی ارمنستان از مناطق اشغال شده در قره باغ کوهستانی را تضمین کنند

رئیس جمهوری آذربایجان از میانجیگران بین‌المللی خواست عقب نشینی ارمنستان از مناطق اشغال شده در قره باغ کوهستانی را تضمین کنند.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ،  «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در تازه ترین مواضع خود در زمینه تنش نظامی با ارمنستان و واسطه ای بین المللی برای توقف درگیریها گفت: میانجیگران بین المللی باید در زمینه عقب نشینی ارمنستان از منطقه قره باغ کوهستانی به ما تضمین بدهند.

براساس گزارش شبکه الجزیره، وی همچنین تاکید کرد که ما خواستار ارائه یک برنامه زمانبندی در زمینه خروج ارمنستان از این منطقه برای هر نوع اجرای آتش بس هستیم.

الهام علی‌اف شب گذشته با اعلام خبر تسلط ارتش این کشور بر هفت روستا در نزدیکی منطقه قره‌باغ، گفت این مناقشه باید هم‌اکنون حل شود زیرا یک ۳۰ سال دیگر برای صبر کردن، فرصت ندارند.

رئیس‌ جمهوری آذربایجان توضیح داد: «یکی از دلایل پشت نبرد کنونی این است که میانجی‌ها بر اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل اصرار نکرده و فشاری برای آن نمی‌آورند».

درگیری نظامی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره‌باغ کوهستانی وارد دومین هفته خود شده و دو طرف طی این مدت، یکدیگر را به آغاز درگیری متهم کرده‌اند و بر اثر این درگیری ده‌ها نفر از دو طرف کشته یا زخمی شده‌اند.

دو طرف مدعی حملات طرف مقابل به غیرنظامیان هستند.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا