بین الملل
موضوعات داغ

ادعای جمهوری آذربایجان درباره نقض آتش بس از سوی ارمنستان

رسانه‌های جمهوری آذربایجان بعدازظهر دوشنبه مدعی شدند که نظامیان ارمنستان به‌مواضع مرزی این کشور تیراندازی کردند.

آرنا نیوز ::‌ رسانه‌های جمهوری آذربایجان بعدازظهر دوشنبه مدعی شدند که نیروهای ارمنستان در خطوط مرزی بین دو کشور آتش‌بس را نقض کرده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا، به‌نقل از خبرگزاری «ای پی ای»، ارمنستان به‌مواضع ارتش جمهوری آذربایجان در مسیر «زنگیلان» شلیک کرد و یک نظامی مجروح شد.

براساس این گزارش، روابط بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان از سال ۱۹۹۱، زمانی که ارتش ارمنستان قره باغ کوهستانی و ۷ منطقه مجاور را اشغال کرد، پرتنش بوده است.

جمهوری آذربایجان بیشتر مناطق را در جریان جنگ در پاییز ۲۰۲۰ آزاد کرد. ارتش جمهوری آذربایجان در سپتامبر گذشته عملیات ضدتروریستی را در قره باغ آغاز کرد.

خبرگزاری «ترند نیوز» نیز به‌نقل از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان گزارش کرد، روز دوشنبه ساعت ۱۳:۳۷ به وقت محلی، در مجاورت منطقه زنگیلان در امتداد مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان، تیراندازی از مواضع نیروهای مسلح ارمنستان صورت گرفت.

درنتیجه این آتش‌پراکنی، یکی از نیروهای مرزی زخمی شده و با بالگرد به یک مرکز درمانی انتقال یافت.

این وزارتخانه اعلام کرد: «این حادثه توسط دوربین‌های نظارتی ضبط شده است. اینک وضعیت منطقه در کنترل یگان‌های ماست و رهبری نظامی و سیاسی ارمنستان مسئولیت کامل این تحریک اخیر را برعهده دارد.»

جمهوری آذربایجان روز دوشنبه اعلام کرد که ارمنستان ۸ نقشه جدید میادین مین در منطقه قره باغ را ارائه کرده است.

جمهوری آذربایجان اعلام کرده که نقشه‌های ارائه‌شده عمدتاً شامل مناطق اطراف رشته کوه «مروداغ» در منطقه «کلبجار» است. بیش از ۳۴۰ شهروند جمهوری آذربایجان از زمان نبرد دوم قره باغ به اثر انفجار مین کشته یا مجروح شده‌اند.

باکو مدعی شده که اطلاعات در نقشه‌های ارسالی جدید نادرست، غیرقابل اعتماد و ناقص است و پس از تجزیه و تحلیل مشخص شده که داده‌های ثبت شده با میدان‌های مین واقعی همپوشانی ندارد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا