بین الملل

انتقاد شدید قاضی آمریکایی از تبرئه شدن شهروند ایرانی

یک قاضی آمریکایی از رأی دادستان‌های فدرال درباره تبرئه شدن علی صدر هاشمی‌نژاد، شهروند ایرانی از اتهامات دورزدن تحریم‌های آمریکا شدیداً انتقاد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ،  یک قاضی آمریکایی با انتقاد شدید نسبت به رای دادستان‌های فدرال مبنی بر تبرئه کردن علی صدر هاشمی‌نژاد، شهروند ایرانی از اتهامات دور زدن نظام بانکی آمریکا و نقض تحریم‌های این کشور علیه ایران، دفتر دادستانی منهتن را به گفتن اظهارات خلاف و گمراه‌کننده در پرونده شکایت علیه این شهروند ایرانی متهم کرد.

خردادماه گذشته وبگاه شبکه خبری بلومبرگ گزارش داد دادستان‌های فدرال آمریکا خواستار توقف پرونده قضایی علیه علی صدر هاشمی‌نژاد، بانکدار ایرانی متهم به نقض تحریم‌ها بود، شده‌اند.

آلیسون ناتان، قاضی منطقه قضایی منهتن در نیویورک از دادستان‌های فدرال به دلیل یک‌سری از اشتباهات از جمله ارائه نکردن ادله برائت، که نهایتاََ منجر به رفع اتهام از صدر هاشمی شد، شدیدا انتقاد کرد و در بیانیه‌ای گفت که دادستان‌های منهتن بارها از تعهدات مربوط به افشا تخطی کرده و اظهارات خلاف و گمراه‌کننده‌ای را در پرونده شکایت علیه این شهروند ایرانی بیان کرده اند.

علی‌رغم اینکه دفتر دادستانی منهتن به اشتباهات خود اقرار کرده، اما این قاضی آمریکایی دفتر دادستانی را به دلیل محکوم نکردن صریح اشتباهات فاحش در این پرونده یا تحقیق درباره ضعف عملکرد دادستان‌های فدرال، مقصر دانست.

به نوشته رویترز، سخنگوی دادستان موقت منهتن هنوز به سوالات درباره اظهارات این قاضی پاسخ نداده است.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا