بین الملل

جنگ لفظی شدید شهردار پورتلند و ترامپ

تد ویلر شهردار پورتلند روز یکشنبه به شدت از دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده به خاطر استفاده از پلیس فدرال برای سرکوب اعتراضات این شهر انتقاد کرد

آرنا نیوز :: شهردار پورتلند به شدت از رئیس جمهور آمریکا به خاطر استفاده از پلیس فدرال در این شهر انتقاد کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ، تد ویلر شهردار پورتلند روز یکشنبه به شدت از دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده به خاطر استفاده از پلیس فدرال برای سرکوب اعتراضات این شهر انتقاد کرد.

وی این اقدام را “شنیع و منزجر کننده” ارزیابی کرد و گفت: استقرار پلیس فدرال بی شک موجب خشونت بیشتر خواهد شد. پلیس فدرال شرایط در شهر پورتلند را بدتر خواهد کرد و موجب تشدید اوضاع خواهد شد. من خواستار خروج نیروهای پلیس فدرال از شهر هستم.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که پیش از این دستور استقرار نیروهای فدرال در شهر پورتلند را صادر کرده و این اقدام وی موجب انتقادات گسترده‌ای شده است، با انتشار توئیتی نوشت: ما می خواهیم به پورتلند کمک کنیم نه اینکه به آن آسیب بزنیم.

اعتراضات در شهر پورتلند آمریکا که طی هفته‌های اخیر ادامه داشته، روز شنبه در اطراف ساختمان‌های دولتی برگزار شده است.

این اعتراضات در مخالفت با رفتارهای نژادپرستانه و وحشیگری پلیس آمریکا بوده است، آن هم با گذشت 7 هفته از قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی توسط یک مامور پلیس سفیدپوست. البته اعتراضات اخیر پورتلند در مخالفت با بازداشت تظاهرات کنندگان توسط ماموران پلیس طی روزهای اخیر نیز بوده است.

گرچه اعتراضات در برخی شهرهای آمریکا کاهش یافته ولی تظاهرات گسترده در پورتلند همچنان ادامه دارد.
دولت ترامپ به بهانه محافظت از ساختمان‌های دولتی دستور استقرار ماموران فدرال در این شهر را صادر کرده است.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا