بین الملل

واکنش مسکو به تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه دمشق

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانسی مطبوعاتی اظهار کرد: روسیه از اقدام اتحادیه اروپا در تبعیت از آمریکا جهت تمدید تحریم‌های اجباری یکجانبه علیه سوریه ابراز تأسف و نامیدی می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در سخنانی تمدید تحریم‌های ظالمانه و غیر قانونی اتحادیه اروپا علیه سوریه را محکوم کرد.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ،  ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانسی مطبوعاتی اظهار کرد: روسیه از اقدام اتحادیه اروپا در تبعیت از آمریکا جهت تمدید تحریم‌های اجباری یکجانبه علیه سوریه ابراز تأسف و نامیدی می‌کند.

• به کانال تلگرام و پیج اینستاگرام آرنانیوز بپیوندید …  ⇒

وی گفت: مسکو بارها تأکید کرده است که این تحریم‌ها تنها به اقتصاد سوریه آسیب وارد نمی‌کند، بلکه منجر به ناتوانی در خرید داروهای اصلی و مهم، تجهیزات پزشکی و کالاهای انسانی می‌شود.

زاخارووا در بخش دیگری از اظهاراتش تأکید کرد که آمریکا همچنان و به صورت غیرقانونی به انتقال محموله‌های خود به سوریه از طریق عراق ادامه می‌دهد.

این مقام روس در این باره افزود: آمریکایی‌ها به صورت غیرقانونی و با نقض تمامی قوانین بین المللی به انتقال انواع مختلف محموله‌ها به سوریه و اردوگاه الهول در نزدیکی مرز عراق ادامه می‌دهند و اگر ویروس کرونا وارد اردوگاه الهول شود، این اردوگاه به بزرگترین کانون شیوع این ویروس در سوریه تبدیل خواهد شد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا