بین الملل

در ایالت جورجیای آمریکا حالت فوق‌العاده اعلام شد

در پی بالا گرفتن ناآرامی‌ها در شهر آتلانتا، فرماندار ایالت جورجیا با به کار گیری واحد‌های گارد ملی، در این ایالت حالت فوق العاده اعلام کرد.

با گسترش اعتراضات در آمریکا، فرماندار جورجیا ضمن صدور دستور استقرار نیرو‌های گارد ملی، در این ایالت حالت فوق‌العاده اعلام کرد.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ،  در پی بالا گرفتن ناآرامی‌ها در شهر آتلانتا، فرماندار ایالت جورجیا با به کار گیری واحد‌های گارد ملی، در این ایالت حالت فوق العاده اعلام کرد.

اعتراضات مردمی در شهر آتلانتا در پی قتل بیرحمانه یک مرد سیاهپوست به دست نیرو‌های پلیس به خشونت و غارت کشیده شد.

• به کانال تلگرام و پیج اینستاگرام آرنانیوز بپیوندید …  ⇒

فرماندار ایالت جورجیا اعلام کرد به درخواست شهردار و با مشورت با مقامات امنیتی و ستاد بحران، در بخش فولتون وضع فوق العاده اعلام شد و ۵۰۰ نیروی گارد ملی برای حفاظت از مردم و املاک آن‌ها در آتلانتا مستقر می‌شوند.

ویدئوی‌های فراوانی که از اعتراضات مردم آمریکا به قتل این مرد سیاهپوست به سرعت در فضای مجازی در حال گسترش است از خشونت آمیز بودن این اعتراضات و درگیری میان نیرو‌های پلیس و مردم خبر می‌دهند. در بخش‌هایی از شهر بالگرد‌های ویژه کمک به نیرو‌های پلیس در حال پرواز بر فراز ساختمان‌ها این شهر مشاهده می‌شوند.

برخی از معترضان با تجمع در برابر دفتر شبکه سی ان ان در آتلانتا، شیشه‌های ساختمان آن را هدف اصابت اشیاء قرار دادند.

با گذشت چند روز از قتل یک شهروند آفریقایی‌تبار آمریکا به دست نیرو‌های پلیس در شهر «مینیاپولیس»، ایالت‌ها و نقاط مختلف این کشور شاهد تظاهرات و اعتراضات مردمی به رفتار نژادپرستانه پلیس است.

این اعتراضات پس از آن صورت می‌گیرد که دوشنبه «جورج فلوید» یک مرد سیاهپوست آمریکایی، که پلیس آمریکا تلاش داشت تا او را خارج از یک مغازه خوار و بار فروشی در جنوب شهر مینیاپولیس بازداشت کند، به قتل رسید. تصاویری که تلفن همراه یک شهروند از این وقایع ضبط کرده بود، نشان می‌داد یک افسر پلیس دست کم برای هشت دقیقه زانوی خود را بر روی گردن این سیاهپوست قرار داده بود که در نهایت سبب مرگ وی شد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا